Взаємозв’язок кругового передатного відношення двопотокової трансмісії з параметром регулювання у разі планетарного механізму на виході
- Деталі
- Категорія: Гірнича механіка
- Останнє оновлення: Неділя, 14 липня 2013, 14:35
- Опубліковано: Вівторок, 13 листопада 2012, 16:16
- Перегляди: 7979
Автори:
І.O. Таран, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, завідувач кафедри управління на транспорті, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Формалізувати регулювальні характеристики гідрооб’ємно-механічних трансмісій (ГОМТ) і встановити взаємозв’язок кругового передатного відношення замкнутого контуру двопотокових гідрооб’ємно-механічних коробок передач (ГОМ КП) з параметром регулювання гідрооб’ємною передачі (ГОП) у разі планетарного механізму на виході. Це необхідно для знаходження закономірностей у характері зміни циркуляційних і безциркуляційнних режимів роботи в усьому діапазоні робочих режимів ГОМ КП у разі встановлення планетарного механізму (ПМП) на виході.
Методика. Теоретичні дослідження трансмісій базуються на основних положеннях теорії машин і механізмів, теорії замкнутих двопотокових передач.
Результати. Результатами дослідження є взаємозв’язки кругового передатного відношення замкнутого контуру двопоточних гідрооб’ємно-механічних коробок передач із параметром регулювання гідрооб’ємних передач у випадках планетарного механізму на виході. Це необхідно для обгрунтування структурної та кінематичної схем трансмісій дизелевоза. Встановлено, що на низхідних регулювальних характеристиках передавальне відношення планетарного механізму завжди позитивне. На першій половині швидкісного діапазону, до перетину регулювальної характеристики з віссю швидкості циркуляція у двопоточних ГОМ КП з ПМП, на виході завжди має місце зворотній потік потужності через ГОП, а на другій половині швидкісного діапазону, до максимальної швидкості на ньому, має місце паралельний потік потужності в ГОМ КП і прямий потік потужності через ГОП.
Наукова новизна. Дослідження розподілу циркулюючих, у двопотокових безступінчастих ГОМТ, потужностей із втратами в гідрооб’ємних передачах і їх ККД, аналіз і встановлення взаємозв’язків у розподілі енергії за гілками двохпотокових ГОМТ у процесі їх роботи у складі транспортних засобів і строгий доказ леми про наявність або відсутність циркуляції потужності у двопотокових гідрооб’ємно-механічних коробках передач – основа наукового обгрунтування методології аналізу безступінчастих ГОМТ у всіх можливих режимах роботи як на тягових, так і на транспортних швидкісних діапазонах будь-яких транспортних засобів, зокрема шахтних дизелевозів.
Практична значимість полягає у використанні закономірностей формування і передачі потоків потужності в елементах трансмісії для обґрунтування типу трансмісії, що забезпечує необхідне тягове зусилля і безступінчасте регулювання швидкості руху дизелевоза в заданому діапазоні при роботі дизельного двигуна з постійною частотою обертання коленвала, що забезпечує мінімальні викиди і витрати палива. Розподіл потоків накладає значне обмеження на структуру і кінематичну схему двопотокової безступінчастої трансмісії, яка для будь-якого необоротного варіатора повинна допускати лише паралельні потоки потужності від двигуна до коліс тягово-транспортної машини.
Список літератури / References:
1. Динамика траспортно-тяговых колесных и гусеничных машин / [Александров Е.Е., ВолонцевичД.О., Карпенко В.А. и др.] – Харьков: ХГАДТУ, 2001.– 642 с.
Aleksandrov, Ye.Ye., Volontsevich, D.O. and Karpenko, V.A. (2001), Dinamika transportno-tyagovykh kolesnykh i gusenicnykh mashin [Dynamics of the Trasport-Hauling Wheeled and Caterpillar Machines], KHHADTU, Kharkiv, Ukraine.
2. Самородов В.Б. Уточненная методика определения потерь в планетарных механизмах передач и результаты исследования потоков мощностей в гидрообъемно-механических трансмиссиях / Самородов В.Б., Волонцевич Д.О., Рогов А.В. // Интегрированные технологии и энергосбережение. – Харьков: НТУ „ХПИ“, 2001. – №.4. С. 76–83.
Samorodov, V.B., Volontsevich, D.O. and Rogov, A.V. (2001), “The specified method of determination of losses in the planetary mechanisms of transmissions and results of research of power flows in double-split hydrostatic mechanical transmissions”, Integrirovannye tekhnologii i energosberegenie, NTU “KHPI”, Kharkov, no.4, pp. 76–83.
3. Таран И.А. Закономерности передачи мощности по ветвям двухпоточных гидрообъемно-механи-ческих трансмиссий / Таран И.А. // Науковий вісник НГУ. – Дніпропетровськ, 2012. – № 2. – С. 69–75.
Таrаn, I.A. (2012), “Laws of power transmission on branches of double-split hydrostatic mechanical transmissions”, Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, no. 2, pp. 69–75.
taran | |
2013-07-14 415.44 KB 1606 |