Витрати енергії електромобіля з урахуванням топології маршруту
- Деталі
- Категорія: Зміст №2 2024
- Останнє оновлення: 11 травня 2024
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Перегляди: 1759
Authors:
О.С.Бешта, orcid.org/0000-0002-4648-0260, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.О.Бешта, orcid.org/0000-0001-6397-3262, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
С.С.Худолій, orcid.org/0000-0003-2342-1556, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Т.О.Халаімов*, orcid.org/0000-0002-0171-8503, Національний технічний університет «Дніпровська політехніка», м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В.С.Федорейко, orcid.org/0000-0001-5822-3002, Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, м. Тернопіль, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2024, (2): 104 - 112
https://doi.org/10.33271/nvngu/2024-2/104
Abstract:
Мета. Визначення впливу фактору топології маршруту на витрати механічної роботи електромобіля – є головним завданням даної роботи. Вплив визначається за допомогою розрахунку витрат механічної роботи при русі електромобіля з урахуванням рекуперації енергії. Завдання також включає оцінку сил, що діють на електромобіль на прикладі Nissan Leaf AZEO 2014 року випуску.
Методика. У роботі використовується математична модель, що оцінює кількість механічної роботи, необхідної для подолання одного з обраних маршрутів, з урахуванням рекуперації енергії. Оцінка виконується за допомогою найбільш розповсюдженого стандартизованого циклу WLTC class 3b.
Результати. Результатом дослідження є розроблена математична модель, що дозволяє ефективно оцінити обсяг механічної роботи для подолання заданого маршруту й можливу енергію рекуперації. Запропонована методика дозволяє визначити найбільш економічний маршрут руху, із прокладених від початкової точки до пункту призначення, з урахуванням витрат механічної енергії.
Наукова новизна. Дано опис основних складових, що впливають на споживання електроенергії, з урахуванням повної картини сил, які діють на електромобіль під час руху.
Практична значимість. Отримані результати мають практичне значення для вибору найбільш оптимального маршруту руху електромобіля, що сприяє ефективному використанню енергії. Запропонована методика може бути використана на практиці для планування маршрутів з точки зору максимального енергозбереження.
Ключові слова: електромобіль, топологія маршруту, рекуперація, оптимальний маршрут, енергетична ефективність, WLTC
References.
1. Jiao, Z., Ma, J., Zhao, X., Zhang, K., Meng, D., & Li, X. (2022). Development of a Rapid Inspection Driving Cycle for Battery Electric Vehicles Based on Operational Safety. Sustainability, 14, 5079. https://doi.org/10.3390/su14095079.
2. Egede, P., Dettmer, T., Herrmann, Ch., & Kara, S. (2015). Life Cycle Assessment of Electric Vehicles – A Framework to Consider Influencing Factors. Procedia CIRP, 29, 233-238. https://doi.org/10.1016/j.procir.2015.02.185.
3. Zaini, Z. (2020). Braking control strategies of modern hybrid and electric vehicles. Journal of Physics: Conference Series, 1469, 012173. https://doi.org/10.1088/1742-6596/1469/1/012173.
4. Jimenez Bermejo, D., Hernandez, S., Fraile-Ardanuy, J., Serrano Romero, J., Pozo, R., & Alvarez, F. (2018). Modelling the Effect of Driving Events on Electrical Vehicle Energy Consumption Using Inertial Sensors in Smartphones. Energies, 11, 412. https://doi.org/10.3390/en11020412.
5. Qi, X., Wu, G., Boriboonsomsin, K., & Barth, M. (2017). Data-driven decomposition analysis and estimation of link-level electric vehicle energy consumption under real-world traffic conditions. Transportation Research Part D: Transport and Environment, 64. https://doi.org/10.1016/j.trd.2017.08.008.
6. DieselNet (2019). Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Cycle (WLTC). Retrieved from https://dieselnet.com/standards/cycles/wltp.php.
7. Tutuianu, M., Bonnel, P., Ciuffo, B., Haniu, T., Ichikawa, N., Marotta, A., Pavlovic, J., & Steven, H. (2015). Development of the World-wide harmonized Light duty Test Cycle (WLTC) and a possible pathway for its introduction in the European legislation. Transportation Research Part D Transport and Environment, 40, 61-75. https://doi.org/10.1016/j.trd.2015.07.011.
8. UNECE (2005, April 1). Global Technical Regulations (GTRs). Retrieved from https://unece.org/transport/standards/transport/vehicle-regulations-wp29/global-technical-regulations-gtrs.
9. Babangida, A., & Szemes, P. T. (2021). Electric Vehicle Modelling and Simulation of a Light Commercial Vehicle Using PMSM Propulsion. Hungarian Journal of Industry and Chemistry, 49(1), 37-46. https://doi.org/10.33927/HJIC-2021-06.
10. Choi, G., & Jahns, T. M. (2013). Design of electric machines for electric vehicles based on driving schedules. 2013 International Electric Machines & Drives Conference, 54-61. https://doi.org/10.1109/IEMDC.2013.6556192.
11. Hayes, J., & Davis, K. (2014). Simplified electric vehicle powertrain model for range and energy consumption based on EPA coast-down parameters and test validation by Argonne National Lab data on the Nissan Leaf, 1-6. https://doi.org/10.1109/ITEC.2014.6861831.
12. Emadi, A. (Ed.) (2014). Advanced Electric Drive Vehicles (1st ed.). CRC Press. https://doi.org/10.1201/9781315215570.
13. Mediouni, H., Ezzouhri, A., Charouh, Z., El Harouri, K., El Hani, S., & Ghogho, M. (2022). Energy Consumption Prediction and Analysis for Electric Vehicles: A Hybrid Approach. Energies, 15, 6490. https://doi.org/10.3390/en15176490.
14. Kropiwnicki, J., & Furmanek, M. (2019). Analysis of the regenerative braking process for the urban traffic conditions. Combustion Engines, 178(3), 203-207. https://doi.org/10.19206/CE-2019-335.
15. Arat, M., & Bolarinwa, E. (2015). Rolling Resistance Effect of Tire Road Contact in Electric Vehicle Systems. SAE Technical Papers, 2015. https://doi.org/10.4271/2015-01-0624.
16. Vodovozov, V., Raud, Z., Lehtla, T., Rassõlkin, A., & Lillo, N. (2014). Comparative analysis of electric drives met for vehicle propulsion. 2014 9 th International Conference on Ecological Vehicles and Renewable Energies, EVER 2014, 1-8. https://doi.org/10.1109/EVER.2014.6844125.
17. Ben-Marzouk, M., Guy, C., Pelissier, S., Sari, A., & Venet, P. (2018). Determination of the electric vehicles driving modes in real life conditions by classification methods. 2018 IEEE International Conference on Industrial Technology (ICIT), 2060-2065. https://doi.org/10.1109/ICIT.2018.8352506.
18. Kravets, V., Ziborov, K., Bas, K., & Fedoriachenko, S. (2019). Combined method for determining the optimal flow distribution plan for mining, urban electric vehicles and for charging stations. E3S Web of Conferences, 123, 01029. https://doi.org/10.1051/e3sconf/201912301029.
19. Deng, Y., Lu, K., Liu, T., Wang, X., Shen, H., & Gong, J. (2023). Numerical Simulation of Aerodynamic Characteristics of Electric Vehicles with Battery Packs Mounted on Chassis. World Electric Vehicle Journal, 26. https://doi.org/10.3390/wevj14080216.
20. Google Maps (2024). Dnipro, Dnipropetrovsk oblast, Ukraine. Retrieved from https://www.google.com/maps/place/Dnipro,+Dnipropetrovsk+Oblast,+Ukraine.
21. Google Earth (2024). Dnipro, Dnipropetrovsk oblast, Ukraine. Retrieved from https://earth.google.com/web/@48.4501043,34.9830107,122.47063345a,36000d,35y,0h,0t,0r.
Наступні статті з поточного розділу:
- Інституційна стійкість публічного управління: економіко-правовий вимір - 11/05/2024 14:18
- Організаційно-правові та обліково-аналітичні аспекти оплати праці - 11/05/2024 14:18
- Правове регулювання праці внутрішньо переміщених осіб в Україні - 11/05/2024 14:18
- Розвиток персоналу в умовах цифрової економіки - 11/05/2024 14:18
- Економічна безпека промислового підприємства в парадигмі реінжинірингу бізнес-процесів - 11/05/2024 14:18
- Визначення параметрів функціонування нелінійної балістичної системи у реальному зовнішньому середовищі - 11/05/2024 14:18
- Дослідження динаміки промислового виробництва на основі інструментарію теорії хаосу - 11/05/2024 14:17
- Застосування експресного режиму руху як альтернативний шлях підвищення екологічної безпеки міста - 11/05/2024 14:17
- Екологічно безпечний біосорбент на основі місцевої сировини: застосування для видалення барвників - 11/05/2024 14:17
- Основи розрахунку двоконтурної системи очищення повітря від полідисперсного пилу - 11/05/2024 14:17
Попередні статті з поточного розділу:
- Визначення параметрів еквівалентної схеми кабельної лінії за компонентами моментальної потужності - 11/05/2024 14:17
- Математичне моделювання магнітного редуктора для автономної вітроустановки - 11/05/2024 14:17
- Пружні, частотні та характеристики стійкості пластинчастих вузлів з’єднання вібраційних машин - 11/05/2024 14:17
- Гібридний метод вібродіагностування підшипника кочення рухомого складу з використанням ICEEMDAN та OMEDA - 11/05/2024 14:17
- Буріння свердловин з урахуванням динамічних властивостей гірських порід - 11/05/2024 14:17
- Вилучення золота з відходів дрібнодисперсного вугілля з використанням ацетону як розчинника (золота копальня Амесмесса, Алжир) - 11/05/2024 14:17
- CFD-моделювання критичних відхилень топкових процесів у пиловугільних котлах. Частина 1. Побудова розрахункової моделі котла ТПП-210А - 11/05/2024 14:17
- Вплив гарячої пластичної деформації на властивості вуглецевої сталі - 11/05/2024 14:17
- Контейнерна технологія транспортування гірничої маси на кар’єрах - 11/05/2024 14:17
- Оцінка стану породного масиву навколо квершлагів при додаткових збуреннях деформацій - 11/05/2024 14:17