Вплив стану технологічних доріг на ходимість шин кар'єрних самоскидів
- Деталі
- Батьківська категорія: 2022
- Категорія: Зміст №6 2022
- Створено: 28 грудня 2022
- Останнє оновлення: 28 грудня 2022
- Опубліковано: 30 листопада -0001
- Автор: А. Шакенов, О. Сладковськи, І. Столповськіх
- Перегляди: 1795
Authors:
А.Шакенов, orcid.org/0000-0002-1336-4140, Satbaev University, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
О.Сладковськи*, orcid.org/0000-0002-1041-4309, Сілезький технічний університет, м. Катовіце, Республіка Польща, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
І.Столповськіх, orcid.org/0000-0003-2893-5070, Satbaev University, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2022, (6): 025 - 029
https://doi.org/10.33271/nvngu/2022-6/025
Abstract:
Мета. Позашляхові великогабаритні шини (ВГШ) для гірничодобувної промисловості й землерийних робіт, спеціально розроблені для екстремальних умов гірничих робіт, можуть становити 10–20 % транспортних витрат. До 15 % вмісту ВГШ посідає натуральний каучук, отриманий із каучукового дерева, відомого як гевея бразильська. Значна кількість ВГШ виходить з ладу, не досягнувши ресурсу закладеного виробниками ВГШ. Це впливає на довкілля й дику природу через ефект вирубки натуральних лісів. Таким чином, метою роботи є підвищення довговічності або, із термінології експлуатаційників, – «ходимості» ВГШ.
Методика. Дане дослідження є аналізом нової сучасної цифрової технології моніторингу стану технологічних доріг у рамках вивчення вугільного розрізу «Богатир Комір» у Північному Казахстані. Контролювався вплив умов експлуатації, а саме якості доріг, температурного режиму, тиску у шинах та інших параметрів на ресурс шин.
Результати. Результати показують ефективність цифрових технологій і можливість продовження терміну служби шин за рахунок своєчасного дотримання рекомендацій системи. У результаті аналізу температурних режимів і тиску в шинах, особливо в літніх умовах, визначені рекомендації для раціональних умов експлуатації, що дозволяє збільшити довговічність ВГШ.
Наукова новизна. Сучасна оперативна цифрова методологія моніторингу стану доріг кар’єрів визначає показник тонно-кілометрів на годину за кожен рейс, що забезпечує своєчасну інформацію для проектування та обслуговування доріг.
Практична значимість. Попит, що росте в усьому світі, стимулює розвиток гірничодобувної промисловості. У майбутньому в експлуатацію буде вводитися все більше і більше родовищ із низьким вмістом сировини, що видобувається. Розробка родовищ із низьким вмістом корисного продукту означає необхідність переміщати більше гірничої маси, щоб ці розробки були прибутковими. Транспортні витрати в розробках із низьким вмістом корисного продукту можуть досягати 70 % витрат на видобуток через більшу кількість кар›єрних самоскидів і збільшення довжини доріг, що необхідно ввести в експлуатацію. Таким чином, підвищення довговічності ВГШ може дати великий економічний ефект не тільки в умовах кар’єру «Богатир Комір», що розглядається, але й інших гірничо-збагачувальних комбінатів.
Ключові слова: кар’єрні технологічні дороги, ресурс шин, кар’єрний самоскид, натуральний каучук
References.
1. Purhamadani, Eh., Bagherpour, R., & Tudeshki, H. (2021). Energy consumption in open-pit mining operations relying on reduced energy consumption for haulage using in-pit crusher systems. Journal of Cleaner Production, 291, 125228. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2020.125228.
2. Taran, I., & Litvin V. (2018). Determination of rational parameters for urban bus route with combined operating mode. Transport Problems, 13(4), 157-171. https://doi.org/10.20858/tp.2018.13.4.14.
3. Naumov, V., Zhamanbayev, B., Agabekova, D., Zhanbirov, Z., & Taran, I. (2021). Fuzzy-logic approach to estimate the passengers’ preference when choosing a bus line within the public transport system. Communications – Scientific Letters of the University of Žilina, 23(3), A150-A157. https://doi.org/10.26552/com.C.2021.3.A150-A157.
4. Saukenova, I., Oliskevych, M., Taran, I., Toktamyssova, A., Aliakbarkyzy, D., & Pelo, R. (2022). Optimization of schedules for early garbage collection and disposal in the megapolis. Eastern-European Journal of Enterprise Technologies, 1(3-115), 13-23. https://doi.org/10.15587/1729-4061.2022.251082.
5. Taran, I., & Bondarenko, A. (2017). Conceptual approach to select parameters of hydrostatic and mechanical transmissions for wheel tractors designed for agrucultural opeations. Archives of transport, 41(1), 89-100. https://doi.org/10.5604/01.3001.0009.7389.
6. Sładkowski, A., Utegenova, A., Kolga, A. D., Gavrishev, S. E., Stolpovskikh, I., & Taran, I. (2019). Improving the efficiency of using dump trucks under conditions of career at open mining works. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (2), 36-42. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-2/8.
7. Lindeque, G. C. (2016). A critical investigation into tire life on an iron ore haulage system. Journal of the Southern African Institute of Mining and Metallurgy, 116(40), 317-322. https://doi.org/10.17159/2411-9717/2016/v116n4a3.
8. Tannont, D. D., & Regensburg, B. (2001). Guidelines for mine haul road design. School of Mining and Petroleum Engineering, Department of Civil and Environmental Engineering, University of Alberta. 1-115. https://doi.org/10.14288/1.0102562.
9. The Philippines in the natural rubber global value chain (2018). Policy briefs. Department of Trade and Industry. Series No. 2018-01, 1-8. Retrieved from https://dtiwebfiles.s3.ap-southeast-1.amazonaws.com/uploads/2019/11/2018-01-The-Philippines-in-the-Natual-Rubber-Global-Value-Chain.pdf.
10. Saving forest at risk. WWF living forest report (2015). Chapter 5. Retrieved from https://files.worldwildlife.org/wwfcmsprod/files/ Publication/file/5k667rhjnw_Report.pdf.
11. Cutler, T. (2016). Dangerous misconceptions about earthmover tyre explosions. Technical bulletin, 2. Retrieved from http://otrglobal.com.au/wp-content/uploads/2017/01/OTRG-Technical-bulletin-Tyre-explosion-misconceptions.pdf.
12. Salehi, M., Cornish, K., Bahmankar, M., & Naghavi, M. R. (2021). Natural rubber-producing sources, systems, and perspectives for breeding and biotechnology studies of Taraxacum kok-saghyz. Industrial Crops and Products, 170, 113667. https://doi.org/10.1016/j.indcrop.2021.113667.
13. Xiang, K.-L., Xiang, P.-Y., & Wu, Y.P. (May 2014). Prediction of the fatigue life of natural rubber composites by artificial neural network approaches. Materials & Design, 57, 180-185. https://doi.org/10.1016/j.matdes.2013.12.044.
14. Kravchenko, A., Sanko, O., & Lukichov, A. (2012). Research of dynamics of tire wear of trucks and prognostication of their service life. Transport Problems, 7(4), 85-94. ISSN: 1896-0596.
15. Nurić, A., & Nurić, S. (2019). Numerical modeling of transport roads in open pit mines. Journal of Sustainable Mining, 18(1), 25-30. https://doi.org/10.1016/j.jsm.2019.02.005.
16. Soofastaei, A., Knights, P., & Kizil, M. (2017). Application of advanced data analytics to improve haul trucks energy efficiency in surface mines. In Extracting Innovations, 164-177. https://doi.org/10.1201/b22353-12.
17. Yarmuch, J. L., Brazil, M., Rubinstein, H., & Doreen, A. T. (2019). Optimum ramp design in open pit mines. Computers & Operations Research, 104739, 2-26. https://doi.org/10.1016/j.cor.2019.06.013.
18. Alexandrov, V., Vasilyeva, M., & Koptev, V. (2019). Effective power and speed of mining dump trucks in fuel economy mode. Journal of Mining Institute, 239, 556-563. https://doi.org/10.31897/pmi.2019.5.556.
19. Soofastaei, A., Aminossadati, S. M., Kizil, M. S., & Knights, P. (2016). A discrete-event model to simulate the effect of truck bunching due to payload variance on cycle time, hauled mine materials and fuel consumption. International Journal of Mining Science and Technology, 26(5), 745-752. https://doi.org/10.1016/j.ijmst.2016.05.047.
Наступні статті з поточного розділу:
- Вплив неспіввісності з’єднання валів електричних машин на характер електричної потужності асинхронного двигуна - 28/12/2022 19:37
- Визначення параметрів деформації сталевої армуючої фази всередині алюмінієвої матриці при гарячій прокатці - 28/12/2022 19:37
- Мінімізація динамічних змін натягу сортового прокату за випускною кліттю при його виробництві в мотках - 28/12/2022 19:37
- Опис лопаток радіальних машин багатопараметричним сімейством гладких поверхонь - 28/12/2022 19:37
- Вплив тріщинуватого матеріалу на стійкість тунелю (чисельне дослідження) - 28/12/2022 19:37
- Таксономія виробничих процесів і опис особливостей використання порошкової металургії у процесі адитивного виробництва - 28/12/2022 19:37
- Чисельне дослідження деформацій навколо підземних гірничих споруд (Алжир) - 28/12/2022 19:37
- Обґрунтування результатів досліджень енергоефективності подрібнення базальту - 28/12/2022 19:37
- Дослідження раціонального профілю виїзних трас автотранспорту на глибоких кар’єрах - 28/12/2022 19:37
- Визначення параметрів порожнини розшарування в гірському масиві для видобутку шахтного метану - 28/12/2022 19:37