Конвергентні тренди в ланцюзі «економіка – освіта – цифровізація – національна безпека»

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Я. В. Самусевич, orcid.org/0000-0001-7048-8388, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. В. Новіков, orcid.org/0000-0003-0172-6009, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. Є. Артюхов, orcid.org/0000-0003-1112-6891, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т. А. Васильєва, orcid.org/0000-0003-0635-7978, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (6): 177 - 183

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-6/177



Abstract:



Мета.
Визначення поточного рівня й тенденцій конвергенції для обґрунтування напрямів коригування підходів до управління національною економікою.


Методика.
Методологічною основою дослідження є економіко-математичне моделювання з використанням регресії Барро та варіаційного аналізу. Інтегральні показники для характеристик складових досліджуваного ланцюга визначаються як середнє арифметичне часткових показників економічного розвитку (24 показники), освіт­нього розвитку (28 показників), оцифрування (12 по­казників) та національної безпеки (53 показники), нормалізованих за методом природної нормалізації. Для оцінки попарних, потрійних і складних збіжних зв’язків у досліджуваному ланцюжку була виконана мультиплікативна згортка відповідних інтегральних показників, що характеризують парну, потрійну чи чотири досліджуваних поняття. Вибірка складалася з 11 країн Центральної та Східної Європи (Хорватія, Чехія, Естонія, Угорщина, Латвія, Литва, Польща, Румунія, Словаччина, Словенія, Україна). Період дослідження включає 1999−2020 роки.



Результати.
Підтверджено існування динамічних конвергентних зв’язків у ланцюгах «національна безпека – цифровізація», «освіта – національна безпека – цифровізація», що засвідчує необхідність подальшої міждержавної інтеграції регуляторних практик у галузі цифровізаційних викликів національної безпеки (включаючи цифровізацію освіти). Зв’язки в ланцюгах «економіка – освіта», «економіка – національна безпека», «освіта – національна безпека», «економіка – освіта – національна безпека» мають досить високий статичний рівень конвергенції, що вказує на необхідність нівелювання відмінностей у національних практиках регулювання даних напрямів. У той же час, сучасні тренди діджиталізації освіти й діджиталізації економіки залишаються досить диверсифікованими, що визначає необхідність застосування специфічних національних державних практик у цій сфері.


Наукова новизна.
Методологічні принципи інтегрованої оцінки конвергентних відносин у ланцюжку «економіка – освіта – національна безпека – цифровізація» відрізняються від існуючих використанням інтегральних показників характеристик одиночних, парних, потрійних і складних відносин у межах досліджуваного ланцюга для визначення рівнів їх - та -конвергенції. Це дозволило виявити наявність досягнутого рівня конвергенції та динамічних конвергентних тенденцій, що виникають у процесі економічних і освітніх трансформацій у контексті подолання викликів безпеки в національній економіці в контексті цифровізації.


Практична значимість.
Виявлено досягнутий значний рівень конвергенції економіки, освіти й цифровізації досліджуваних країн, а також сформовані стійкі конвергентні зв’язки комплексного розвитку їх економіки, освіти та національної безпеки. Отримані результати можуть бути використані як наукове обґрунтування коригування напрямів державного регулювання економіки та освіти в умовах цифровізації та в контексті подолання безпекових викликів.


Ключові слова:
економіка, освіта, національна безпека, цифровізація, конвергенція, державне регулювання

References.


1. Yarovenko, H., Bilan, Y., Lyeonov, S., & Mentel, G. (2021). Methodology for assessing the risk associated with information and knowledge loss management. Journal of Business Economics and Management, 22(2), 369-387. https://doi.org/10.3846/jbem.2021.13925.

2. Leonov, S., Yarovenko, H., Boiko, A., & Dotsenko, T. (2019). Information system for monitoring banking transactions related to money laundering. CEUR Workshop Proceedings, 2422, 297-307.

3. Lyulyov, O., Lyeonov, S., Tiutiunyk, I., & Podgórska, J. (2021). The impact of tax gap on macroeconomic stability: Assessment using panel VEC approach. Journal of International Studies, 14(1), 139-152. https://doi.org/10.14254/2071-8330.2021/14-1/10.

4. Didenko, I., Paucz-Olszewska, J., Lyeonov, S., Ostrowska-Dankiewicz, A., & Ciekanowski, Z. (2020). Social safety and behavioral aspects of populations financial inclusion: A multicountry analysis. Journal of International Studies, 13(2), 347-359. https://doi.org/10.14254/2071-8330.2020/13-2/23.

5. Beyi, W. A. (2018). The Trilogy of a Digital Communication between the Real Man, His Digital Individual and the Market of the Digital Economy. SocioEconomic Challenges, 2(2), 66-74. https://doi.org/10.21272/sec.2(2).66-74.2018.

6. Zeynalli, L. (2021). Human Capital in Azerbaijan: Building Competitive Workforce Capacity for Industry 4.0. SocioEconomic Challenges, 5(2), 58-69. https://doi.org/10.21272/sec.5(2).58-69.2021.

7. Štreimikienė, D., Samusevych, Y., Bilan, Y., Vysochyna, A., & Sergi, B. S. (2021). Multiplexing efficiency of environmental taxes in ensuring environmental, energy, and economic security. Environmental Science and Pollution Research. https://doi.org/10.1007/s11356-021-16239-6.

8. Samusevych, Y., Maroušek, J., Kuzmenko, O., Streimikis, J., & Vysochyna, A. (2021). Environmental taxes in ensuring national security: A structural optimization model. Journal of International Studies, 14(2), 292-312. https://doi.org/10.14254/2071-8330.2021/14-2/19.

9. Lyeonov, S., Pimonenko, T., Bilan, Y., Štreimikiene, D., & Mentel, G. (2019). Assessment of green investments› impact on sustainable development: Linking gross domestic product per capita, greenhouse gas emissions and renewable energy. Energies, 12(20). https://doi.org/10.3390/en12203891.

10. Leonov, S., Frolov, S., & Plastun, V. (2014). Potential of institutional investors and stock market development as an alternative to households’ savings allocation in banks. Economic Annals-XXI, 11-12, 65-68.

11. Kibaroğlu, O. (2020). Self Sovereign Digital Identity on the Blockchain: A Discourse Analysis. Financial Markets, Institutions and Risks, 4(2), 65-79. https://doi.org/10.21272/fmir.4(2).65-79.2020.

12. Njegovanović, A. (2018). Digital Financial Decision with a View of Neuroplasticity/Neurofinancy/Neural Networks. Financial Markets, Institutions and Risks, 2(4), 82-91. https://doi.org/10.21272/fmir.2(4).82-91.2018.

13. Rachida A. (2020). Digitalization for Human Resource Management. Marketing and Management of Innovations, 1, 245-255. https://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-20.

14. Skrynnyk, O. (2020). Surrogate Leadership Model for Digital Organizational Systems. Business Ethics and Leadership, 4(4), 140-146. https://doi.org/10.21272/bel.4(4).140-146.2020.

15. Yu, S. O. (2019). A Grace-Based Leadership Approach to Managing Gen A in the Digital Age. Business Ethics and Leadership, 3(3), 88-98. https://doi.org/10.21272/bel.3(3).88-98.2019.

16. Cosmulese, C. G., Grosu, V., Hlaciuc, E., & Zhavoronok, A. (2019). The influences of the digital revolution on the educational system of the EU countries. Marketing and Management of Innovations, 3, 242-254. https://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-18.

17. Liuta, O., Lieonov, S., Artyukhov, A., Sushko-Bezdenezhnykh, M., & Dluhopolskyi, O. (2021). Student survey as a tool for quality assurance in higher education: the case of Ukrainian university. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 158-164. https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-4/158.

18. Lyeonov, S., & Liuta, O. (2016). Actual problems of finance teaching in Ukraine in the post-crisis period. The financial crisis: Implications for research and teaching, (pp. 145-152). https://doi.org/10.1007/978-3-319-20588-5_07.

19. The World Bank (n.d.). Retrieved from: https://databank.worldbank.org/source/world-development-indicators#.

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

7559625
Сьогодні
За місяць
Всього
4046
82111
7559625

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Авторам і читачам умови передплати UkrCat Архів журналу 2021 Зміст №6 2021 Конвергентні тренди в ланцюзі «економіка – освіта – цифровізація – національна безпека»