Динамічні процеси взаємодії секційних потягів і рейкової структури гірничого транспорту
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 29 липня 2014
- Опубліковано: 15 жовтня 2013
- Перегляди: 3720
Aвтори:
В.В. Говоруха, кандидат технічних наук, старший науковий співробітник, Інститут геотехнічної механіки ім. М.С. Полякова НАН України, завідувач лабораторії проблем рейкового транспорту, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Дослідження процесу взаємодії секційних потягів та рейкової структури, що має прямолінійні та криволінійні ділянки з вертикальними й поперечними (горизонтальними) нерівностями, від стану яких залежить стійкість, навантаженість і безпека руху гірничого рейкового транспорту.
Методика. Представлені математичні моделі руху багатоланкових секційних потягів по рейковій структурі з нерівностями й відступами від нормативних вимог експлуатації та визначені характерні значення показників навантаженості, стійкості та безпеки руху у складних гірничотехнічних умовах.
Результати. Проведені комплексні теоретичні дослідження процесу взаємодії секційних потягів і рейкової структури, визначені характерні показники стійкості, навантаженості та безпеки руху по колії з вертикальними й поперечними нерівностями з використанням розрахункових схем ходової частини, що має вільну та жорстку насадку коліс на осях колісних пар, а також багатоланкову систему рейкової структури з пружно-диссипативними жорсткими й шарнірними з'єднаннями.
Наукова новизна. Визначені залежності змін характерних показників навантаженості, стійкості й безпеки руху потягів від параметрів горизонтальних і вертикальних нерівностей рейкових ниток у прямолінійних і криволінійних ділянках рейкової структури. Встановлені екстремальні значення показників взаємодії складових частин транспортної системи, визначені явища резонансу та встановлені критичні швидкості в безпечному режимі руху.
Практична значимість. Отримані результати призначені для вдосконалення конструкції та підготовки нормативно-технічної документації на будівництво й експлуатацію засобів гірського рейкового транспорту.
Список літератури / References:
1. Бережинский В.И. Новые разработки для повышения безопасности работ на шахтном транспорте и подъеме / В.И. Бережинский, С.В. Бабаков // Уголь Украины. – 2012. – № 6. – С. 17–20.
Berezhinskiy, V.I. and Babakov, S.V. (2012), “New developments aiming improvement of the mine transport and lifting of operation safety”, Ugol Ukrainy, no.6, pp. 17–20.
2. Иванов О.И. Оценка профессионального риска травмирования шахтеров / О.И. Иванов // Уголь Украины. – 1999. – № 11. – С. 46–47.
Ivanov, O.I. (1999), “Evaluation of miner’s occupational risk”, Ugol Ukrainy, no.11, pp. 46–47.
3. Федоряченко С.О. Математична модель шахтної вагонетки: матеріали міжнарод. конф. „Форум гірників – 2012“; 3–6 жовтня 2012 р. / С.О. Федоряченко // Національний гірничий університет. – Дніпропетровськ, 2012. – Т.4 – С. 108–114.
Fedoryachenko, S.O. (2012), “Mathematical model of a mine car”, Proc. of the Int. Conf. “Forum of mining engineers”, Vol. 4, October 3–6, 2012, National Mining University, Dnipropetrovsk, Ukraine, pp. 108–114.
4. Коган А.Я. Динамика пути и его взаимодействия с подвижным составом / Коган А.Я. – М.: Транспорт, 1997. – 327 с.
Kogan, A.Ya. (1997), Dinamika puti i ego vzaimodeystvia s podvizhnym sostavom [Dynamics of Rail Track and Its Interaction With The Rolling Stock], Transport, Moscow, Russia.
5. Говоруха В.В. Механика взаимодействия рельсового пути, подвижных транспортных средств и смежных устройств: монография / Говоруха В.В. – Днепропетровск: Лира, 2006. – 448 с.
Govorukha, V.V. (2006), Mekhanika vzaimodeystviya relsovogo puti, podvizhnykh transportnykh sredstv i smezhnykh ustroystv [Mechanics of the Interaction Between the Rail Track, Transport Vehicles and Adjacent Equipment], Monograph, Lira, Dnepropetrovsk, Ukraine.
2013_5_govorukh | |
2014-07-24 667.33 KB 1000 |