Охорона об’єктів від дії тривалих динамічних навантажень
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнична механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 17 липня 2018
- Опубліковано: 03 липня 2018
- Перегляди: 3700
Authors:
О. В. Солодянкін, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-0837-6438, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Н. М. Шепель, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0001-9980-5615, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
В. Г. Шаповал, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0003-2993-1311, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Abstract:
Мета. Обґрунтування раціональних параметрів охоронної конструкції існуючої будівлі, розташованої на лесовому ґрунті, від поверхневого джерела вібродинамічних навантажень, що дозволяє знизити крен споруди та осадки фундаменту.
Методика. Застосовані методи чисельного моделювання геомеханічних процесів для оцінки параметрів напружено-деформованого стану системи „споруда – ґрунтовий масив“.
Результати. Встановлено, що захист фундаменту будівлі, розташованої на лесовому ґрунті, від впливу поверхневого джерела динамічного навантаження забезпечується використанням віброзахисного екрану з матеріалу з модулем деформації Е 15 000 МПа. Доведено, що деформації фундаменту знижуються нелінійно при збільшенні глибини екрану від 15 до 25 м, а при глибині екрану H 20 м відбувається максимальне зниження осадки фундаменту й крену споруди. Показано, що з позицій технологічності та вартості виконання робіт, найбільш раціональним і економічно ефективним є захисний екран із ґрунтоцементних паль, що створюються за струменевою технологією закріплення ґрунтів.
Наукова новизна. Розроблена нова чисельна модель геотехнічної системи „споруда ‒ неоднорідний ґрунтовий масив“ для оцінки параметрів напружено-деформованого стану масиву лесового ґрунту, що є основою споруди. Відмінною особливістю моделі є використання значень параметрів міцності лесових ґрунтів, отриманих при тривалих динамічних випробуваннях у лабораторних умовах. Встановлені закономірності зміни напружено-деформованого стану геотехнічної системи „споруда ‒ неоднорідний ґрунтовий масив“ при впливі поверхневого джерела тривалих динамічних навантажень для різних параметрів віброзахисного екрану.
Практична значимість. Розроблена чисельна модель дозволяє проводити оцінку впливу динамічних навантажень від поверхневих джерел на об’єкти, розташовані на лесових ґрунтах. Отримані параметри захисних екранів можуть бути використані при охороні об’єктів, розташованих на лесових ґрунтах, у зоні дії динамічних навантажень від технологічного обладнання й транспорту.
References.
1. Balkin, В. М., 2013. Elements of the transport impact on buildings and structures. Their protection against traffic noise and vibration. Vestnik SGASU. Town Planning and Architecture, 3(11), рр. 44‒45.
2. Designing protection against traffic noise and vibrations of residential and public buildings. 1999 [online]. Available at: <https://znaytovar.ru/gost/2/Posobie_k_MGSN_20497_Proektiro2.html> [Accessed 11 June 2017].
3. Sedykh, А. А., 2009. Protection of buildings from vibration. Omsk scientific bulletin, 1(84), рр. 11‒14. Available at: <https://cyberleninka.ru/article/v/zaschita-zdaniy-ot-vibratsii> [Accessed 26 July 2017].
4. Volkov, A. V., Kalashnikova, N. K., Kurnavin, S. A. and Veretin, I. A., 2005. Vibration protection of buildings located near metro lines. Building materials, 9, рр. 1‒3. Available at: <http://www.mukhin.ru/stroysovet/funds/35.html> [Accessed 11 June 2017].
5. Golovko, S. I., Golovko, A. S., Gorlach, S. N., Kraymer, Y. G. and Ulyanov, V. Y., 2015. Investigation of the dynamic characteristics of buildings in the far field of the source of oscillations. Academic journal. Industrial Machine Building, Civil Engineering, 1(43), рр. 202‒207.
6. Sdvizhkova, Ye. A., Kovrov, A. S. and Kiriiak, K. K., 2014. Geomechanical assessment of landslide slope stability by finite element method. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2, рр. 86‒92.
7. Sdvyzhkova, O. O., Shashenko, O. M. and Kovrov, O. S., 2010. Modelling of the rock slope stability at the controlled failure. In: Rock Mechanics in Civil and Environmental Engineering – Proceedings of the European Rock Mechanics Symposium – Switzerland: European Rock Mechanics Symposium, Lausanne: EUROCK, рр. 581‒584. Available at: <https://www.onepetro.org/conference-paper/ISRM-EUROCK-2010- 133> [Accessed 26 July 2017].
8. Karasev, M. A., 2011. Forecast of the sedimentation of the earth’s surface caused by the construction of an underground high-speed railway in the sector Sants-La Sagrera (Barcelona). News of the Higher Institutions. Mining Journal, 6, рр. 74‒79. Available at: <https://library.ru/item.asp?id=17026209> [Accessed 26 July 2017].
9. Orekhov, V. V. and Negahdar, H., 2013. Efficiency of Trench Barriers Used to Protect Structures from Dynamic Loads and Study of the Stress ‒ Strain State of Soils Based on Strain Hardening and Elastic Models. Vestnik MGSU, 3, рр. 105‒113.
10. Nejati, H. R., Ahmadi, M. and Hashemolhosseini, H., 2012. Numerical analysis of ground surface vibration induced by underground train movement. Tunnelling and Underground Space Technology, 29, рр. 1‒9.
11. Bratov, V., Petrov, Y., Semenov, B. and Darienko, I., 2015. Modelling the high-speed train induced dynamic response of railway embankment. Material Physics and Mechanics, 22, рр. 69‒77.
12. Solodyankin, O. V., Kovrov, O. S. and Ruban, N. M.,2015. Investigation of physical and mechanical properties of subsiding soils at the Yevpatoriyskaya ravine located in the city of Dnepropetrovsk. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1,рр. 15‒20.
13. Solodyankin, A. V. and Shepel, N. N., 2015. Investigation of the strength properties of loess soils under the action of vibrodynamic loads. Modern resource-saving technologies of mining production, 2(16), рр. 32‒41.
Наступні статті з поточного розділу:
- Математичне моделювання робочого процесу двигуна та шляхи підвищення ресурсу автомобілів - 03/07/2018 14:56
- Динаміка пуску вібраційних машин з дебалансним приводом з урахуванням його пружності - 03/07/2018 14:54
- Напруження в порожніх циліндричних комбінованих виливках - 03/07/2018 14:51
- Вплив трибоелектричних процесів на фрикційні характеристики гальмівних вузлів технологічного транспорту - 03/07/2018 14:48
Попередні статті з поточного розділу:
- Дослідження напружено-деформованого стану пакетних вузлів з’єднання просторових вібростендів - 03/07/2018 14:43
- Визначення динамічної точності позиціонування просторової системи приводів послідовним аналізом процесів різного масштабу швидкодії - 03/07/2018 14:40
- Деякі аспекти синтезу важільних механізмів складної структури - 03/07/2018 14:31
- Орієнтація натурального тріедра спірально-гвинтової опорної траєкторії руху автомобіля у просторі - 03/07/2018 14:29