Стратегії соціально-екологічної відповідальності підприємства

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

А.Ю.Жулавський, канд. екон. наук, проф., Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д.О.Смоленніков, Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н.М.Костюченко, канд. екон. наук, доц., Сумський державний університет, м. Суми, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Розробка стратегій соціально-екологічної відповідальності підприємства відповідно до наявних можливостей їх впровадження, його готовності до втілення відповідних програм, а також у виборі стратегічних альтернатив згідно з рівнем екологічної безпеки регіону, в якому розташоване підприємство.

Методика. Результати отримані за рахунок застосування таких методів: матричний підхід – при складанні матриці стратегій соціально-екологічної відповідальності підприємства; кількісний та якісний аналіз – при визначенні наявних можливостей підприємства для запровадження відповідних програм соціально-екологічної відповідальності; якісний аналіз ‒ при визначенні готовності підприємства до втілення таких програм.

Результати. Розроблено перелік критеріїв для визначення стратегій соціально-екологічної відповідальності підприємств. На основі обраних критеріїв та індикаторів, за якими вони оцінюються, визначені дев’ять стратегій соціально-екологічної відповідальності підприємств, а саме: реактивну, оборонну, стабілізаційну, стратегію мінімальної відповідальності, превентивну, стратегію зростання, адаптивну, стратегію нарощування потенціалу та проактивну. Запропоновано алгоритм вибору стратегічних альтернатив з огляду на наявну стратегію соціально-екологічної відповідальності підприємства.

Наукова новизна. Розроблена дворівнева матрична система відбору стратегій соціально-екологічної відповідальності підприємства відповідно до:

1) основних критеріїв відбору, на базі яких можна зробити висновок щодо наявної стратегії розвитку підприємства: наявні можливості підприємства до запровадження програм соціально-екологічної відповідальності, а також готовність підприємства до втілення таких програм;

2) критерію відбору стратегічних альтернатив ‒ рівень соціально-екологічної безпеки регіону, в якому розташоване підприємство. На основі даного критерію можна зробити висновок щодо перспективи розвитку підприємства й бажаної стратегічної альтернативи з метою запровадження соціально-екологічної відповідальності на підприємстві.

Практична значимість. Запропонований підхід надає можливість підприємствам визначити стратегію їх розвитку з урахуванням можливостей забезпечення соціально-екологічної відповідальності й готовності підприємства до втілення програм соціально-екологічної відповідальності, а також обрати перспективну стратегічну альтернативу.

References.

1. Karassin, O. and Bar-Haim, A., 2016. Multilevel corporate environmental responsibility. Journal of Environmental Management, 183, pp.110‒120.

2. Hart, S.L. and Dowell, G., 2011. A natural-resource-based view of the firm: fifteen years after. Journal of Management, 37(5), pp. 1464‒1479.

3. Orsato, R.J., 2009. Sustainability strategies: When does it pay to be green? Palgrave Macmillan. New York. pp. 29‒36.

4. Kolk, A. and Pinkse, J.M., 2007. Towards strategic stakeholder management? Integrating perspectives on sustainability challenges such as corporate responses to climate change. Corporate Governance, 7(4), pp. 370‒378.

5. Albino, V., Balice, A. and Dangelico, R.M., 2009. Environmental Strategies and Green Product Development: an Overview on Sustainability-Driven Companies. Business Strategy and the Environment, 18, pp. 83–96.

6. Wagner, M., 2013. Green human resource benefits: do they matter as determinants of environmental management system implementation? Journal of Business Ethics, 114(3), pp. 443‒456.

7. Hahn, T., Jonatan Pinkse, J., Preuss, L. and Figge, F., 2014. Tensions In Corporate Sustainability: Towards An Integrative Framework. Journal of Business Ethics, 127(2), pp. 297‒316.

8. Christmann, P. and Taylor, G., 2009. Understanding the self-regulation potential of voluntary international initiatives for corporate conduct: the role of sponsor goals. In: McIntyre, JR., Ivanaj, S., Ivanaj, V., eds., 2009. Multinational enterprises and the challenges of sustainable development. Cheltenham-Northampton: Edward Elgar Publishing, pp. 207‒229.

9. Bilyk, M.D., 2009. Strategic management and strategies of enterprises. Formuvannya rynkovyh vidnosyn v Ukrayini: zbirn`k naukovyh prats, 4, pp. 63‒72.

10. Andrushkiv, R.Y., 2013. Social and ecological security as a priority element in the state social policy formation. Innovacijna ekonomika, 5(40), pp. 121‒130.

Files:
03_2017_Zhulavskyi
Date 2017-07-23 Filesize 521.73 KB Download 783

Відвідувачі

7561879
Сьогодні
За місяць
Всього
1161
84365
7561879

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Архів журналу за випусками 2017 Зміст №3 2017 Економіка та управління Стратегії соціально-екологічної відповідальності підприємства