Математична модель ефективності роботи фільтра твердих частинок дизеля
- Деталі
- Категорія: Геотехнічна і гірнича механіка, машинобудування
- Останнє оновлення: 09 лютого 2016
- Опубліковано: 09 лютого 2016
- Перегляди: 3574
Автори:
О.М. Кондратенко, кандидат технічних наук, Національний університет цивільного захисту України, викладач кафедри прикладної механіки, м. Харків, Україна
С.О. Вамболь, доктор технічних наук, доцент, Національний університет цивільного захисту України, завідувач кафедрою прикладної механіки, м. Харків, Україна
О.П. Строков, доктор технічних наук, професор, Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України, завідувач відділом поршневих енергоустановок, м. Харків, Україна
А.М. Авраменко, кандидат технічних наук, Інститут проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України, науковий співробітник відділу поршневих енергоустановок, м. Харків, Україна
Реферат:
Мета. Метою дослідження є описання математичною мовою виявлених експериментальним шляхом аспектів впливу найважливіших експлуатаційних факторів на ефективність очищення відпрацьованих газів (ВГ) дизеля 2Ч10,5/12 від твердих частинок (ТЧ) фільтруючим елементом фільтра твердих частинок (ФТЧ) нової нетрадиційної конструкції.
Методика. Застосовані методи математичного моделювання, порівняльного аналізу, виконані експериментальні дослідження.
Результати. У відділі поршневих енергоустановок Інституту проблем машинобудування ім. А.М. Підгорного НАН України (ІПМаш НАНУ) розроблено ФТЧ для дизельних двигунів внутрішнього згоряння (ДВЗ) нової нетрадиційної конструкції з модульним ФЕ, що містить насипку з природного цеоліту в сітчастих касетах. Проведено декілька етапів моторних стендових випробувань ФТЧ ІПМаш у складі випускної системи автотракторного дизеля 2Ч10,5/12, яким обладнано моторний випробувальний стенд лабораторії відділу. У результаті випробувань шляхом прямих і непрямих вимірювань отримані залежності показників димності ВГ, об’ємної концентрації незгорілих вуглеводнів у ВГ від регулювальних і режимних параметрів цього дизеля. Залежності описані поліномами 1–4 ступеня методом лінійної регресії та перетворені у значення масового викиду ТЧ з ВГ шляхом застосування відомої та достовірної емпіричної формули перерахунку. Урахування впливу окремих експлуатаційних факторів на ефективність роботи ФТЧ ІПМаш у розробленій математичній моделі проводиться шляхом уведення до неї відповідних коефіцієнтів, значення яких також отримане з експериментальних даних.
Наукова новизна. Уперше встановлені кількісний та якісний зв’язки між показниками ефективності роботи ФТЧ ІПМаш і його найважливішими експлуатаційними факторами.
Практична значимість. Розроблені математична модель та методики проведення стендових випробувань і аналізу їх результатів придатні для прогнозування робочих характеристик ФТЧ будь-якої конструкції.
Список літератури / References:
1. Марков В.А. Токсичность отработавших газов дизелей; 2-е изд. перераб. и дополн. / Марков В.А. , Баширов Р.М., Гамбитов И.И. – М.: Изд-во МГТУ им. М.Э. Баумана, 2002. – 376 с.
Markov, V.A., Bashirov, R.M. and Gambitov, I.I. (2002), Toksichnost otrabotavshykh gazov dizeley [Exhaust Gas Toxicity of Diesel Engines], 2nd edition revised and enlarged, publishing house of M.E. Bauman MGTU, Moscow, Russian Federation.
2. Оценка и контроль выброса дисперсных частиц с отработавшими газами дизелей / Звонов В.А., Корнилов Г.С., Козлов А.В., Симонова Е.А. – М.: Издательство Прима-Пресс-М, 2005. – 312 с.
Zvonov, V.A., Kornilov, G.S., Kozlov, A.V. and Simonova, Ye.A. (2005), Otsenka i control vybrosa dispersnykh chastits s otrabotavshymi gazami dizeley [Evaluation and Control of Emissions of Disperse Particles in Exhaust Gases of Diesel Engines], publishing house Prima-Press-M, Moscow, Russian Federation..
3. Двигуни внутрішнього згоряння: серія у 6 томах. Т.5. Екологізація ДВЗ / Марченко А.П., Парсаданов І.В., Товажнянський Л.Л., Шеховцов А.Ф.; за ред. А.П. Марченко та А.Ф. Шеховцова. – Харків: Прапор, 2004. – 360 с.
Marchenko, A.P., Parsadanov, I.V., Tovagnjansky, L.L., and Shekhovtsov, A.F. (2004), Dvyhuny vnutrishnoho zhoriannia. T.5. Ekolohizatsiia DVZ [Internal Combustion Engines. Vol. 5. Ecologization of ICE], series in 6 volumes, Prapor, Kharkiv, Ukraine.
4. Парсаданов І.В. Підвищення якості та конкурентоспроможності дизелів на основі комплексного паливно-екологічного критерію: монографія. / Парсаданов І.В. – Харків: Видавничий центр НТУ «ХПІ», 2003. – 244 с.
Parsadanov, I.V. (2003), Pidvyshchennia iyakosti ta konkurentnospromozhnosti dyzeliv na osnovi kompleksnoho palyvno-ekolohichnoho kryteriiu [Improving the Quality and Competitiveness of Diesel Engines Based on the Complex Fuel and Environmental Criteria], Monograph, Print Center NTU “KhPI”, Kharkiv, Ukraine.
5. Regulation No. 49. Revision 5. “Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) and natural gas (NG) engines as well as positive-ignition (P.I.) engines fuelled with liquefied petroleum gas (LPG) and vehicles equipped with C.I. and NG engines and P.I. engines fuelled with LPG, with regard to the emissions of pollutants by the engine”, United Nations Economic and Social Council Economics Commission for Europe Inland Transport Committee Working Party on the Construction of Vehicles, – E/ECE/TRANS/505, May 4, 2011.
6. Regulation No. 96. “Uniform provision concerning the approval of compression ignition (C.I.) engines to be installed in agricultural and forestry tractors with the regard to the emissions of pollutants by the engine”, Geneva, 1995
7. Вамболь С.О. Стендові випробування автотракторного дизеля 2Ч10,5/12 за стандартизованими циклами для визначення ефективності роботи ФТЧ / С.О. Вамболь, О.П. Строков, О.М. Кондратенко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Серія: Автомобіле- та тракторобудування. – 2014. – № 10 (1053). – С. 11–18.
Vambol, S.O., Strokov, O.P. and Kondratenko, O.M. (2014), “Bench testing of automotive diesel 2Ch10,5/12 by standardized cycles to determine the operating efficiency of DPF”, Visnyk Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu “KhPI”. Series: Automotive and Tractor Building, no. 10 (1053), pp. 11–18.
8. Кондратенко А.Н. Математическая модель гидравлического сопротивления фильтра твердых частиц дизеля. Часть 1: настроечный коэффициент / А.Н. Кондратенко // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Збірник наукових праць. Серія: Математичне моделювання в техніці та технологіях. – 2014. – № 18 (1061). – С. 68–80.
Kondratenko, O.M. (2014), “A mathematical model of the hydraulic resistance of the diesel particulate filter. Part 1: The adjusting coefficient”, Visnyk Natsionalnoho Tekhnichnoho Universytetu “KhPI”. Series: Mathematical Modelling in technique and Technology, no. 18 (1061), pp. 68–80.
2015_06_kondratenko | |
2016-02-08 1.21 MB 1027 |