Вплив регульованого приводу на вантажопотоки та енергоефективність системи шахтного конвеєрного транспорту
- Деталі
- Категорія: Електротехнічні комплекси та системи
- Останнє оновлення: 29 жовтня 2015
- Опубліковано: 10 жовтня 2015
- Перегляди: 3475
Автори:
В.Т. Заїка, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри систем електропостачання, м. Дніпропетровськ, Україна
Ю.Т. Разумний, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, професор кафедри систем електропостачання, м. Дніпропетровськ, Україна
В.М. Прокуда, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, асистент кафедри систем електропостачання, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Виявити особливості формування вантажопотоків у вузлах складно розгалуженої транспортної мережі без регулювання та при регулюванні швидкості руху стрічки конвеєрних установок і використовувати ці особливості для підвищення енергоефективності конвеєрного транспорту.
Методика. Методи статистичного аналізу та теорія матриць використані для знаходження розподілу значень вантажопотоків у вузлах конвеєрної мережі, теорія Марковських процесів використана при описі потоків з очисних вибоїв, а також для імітаційного моделювання.
Результати. Запропонований метод визначення щільності ймовірності вантажопотоків у вузлах шахтної конвеєрної мережі з використанням регулювання швидкості конвеєрних стрічок при відомих законах розподілу вугільного потоку з кожного очисного вибою. Отримані залежності й алгоритми, що доводять додаткове зменшення витрати електроенергії при використанні регульованого приводу на послідовно працюючих конвеєрах.
Наукова новизна. Уперше доведено, що регулювання швидкості руху стрічки на декількох послідовно працюючих конвеєрах приносить додаткове зменшення витрати електроенергії за рахунок збільшення часу роботи з мінімальною швидкістю кожного наступного конвеєра, причому характер залежності приросту енергоефективності від кількості конвеєрів з перетворювачами частоти – експонентний з від’ємним показником ступеня. Так само доведено, що при зменшенні довжини першого з послідовно встановлених конвеєрів цей ефект знижується.
Практична значимість. Доведені залежності дозволяють визначати оптимальні місця установки регульованих приводів на шахтних магістральних конвеєрах при обмеженому числі перетворювачів частоти. Запропоновані алгоритми та аналітичні моделі при відповідному інформаційному забезпеченні дозволяють в реальному часі проводити контроль енергоефективності транспортних ліній, що включають конвеєрні установки з регульованим приводом.
2015_03_zaika | |
2015-10-29 563.21 KB 1212 |