Шляхи підвищення надійності колісних пар локомотивого транспорту
- Деталі
- Категорія: Гірнича механіка
- Останнє оновлення: Четвер, 17 жовтня 2013, 15:57
- Опубліковано: Четвер, 08 листопада 2012, 10:11
- Перегляди: 7603
Автори:
В.Ф. Ганкевич, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, кафедра гірничих машин та інжинірингу, м. Дніпропетровськ, Україна
Л.В. Грязнова, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, кафедра технології машинобудування, м. Дніпропетровськ, Україна
О.Г. Лісняк, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, кафедра технології машинобудування, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Рішення проблеми низького строку служби колісних пар електровозів і вагонеток, що працюють при наявності абразивного пилу та підвищеній вологості, великій кількості кривих малого радіусу до 10 м, поганого стану рейкової колії й баласту. Порушення ритмічності роботи технологічного ланцюга „забій-підйом“ призводять до великих економічних втрат.
Методика. На шахтах Кривбаса вивчено особливості експлуатації коліс (геометричні параметри колії та їх стійкості, що включать уширення колії, нерівномірність по висоті, зазори між стиками рейок), параметри середовища й умови експлуатації (твердість і абразивність пилу, вологість рейкової колії).
Результати. Запропоновано конструктивні рішення рівномірного розподілу навантажень на колеса та підшипниковий вузол локомотивного транспорту, технологічні прийоми підвищення надійності роботи колісних пар.
На основі аналізу праці локомотивного транспорту на рудниках Кривбаса, конструкції колісних пар, технології виготовлення, експлуатації, ремонту розроблено рекомендації підвищення його надійності.
Найбільш ефективним і малозатратним способом рішення поставленого завдання є вибір марки сталі, технології виготовлення і термообробки колеса, з урахуванням контакту „колесо-рейка“.
Наукова новизна. У результаті проведеного аналізу контактної взаємодії колеса і рейки в реальних умовах розробки конструкції колеса, системи підвіски колісної пари шахтних вагонів і обґрунтування впливу різних факторів на зносостійкість коліс.
Практична значимість. Проведено аналіз технології виготовлення коліс і колісних пар на заводах-виробниках. Запропоновано оптимальний хімічний склад сталі та технології термічної обробки.
У результаті аналізу умов експлуатації локомотивного транспорту й технології виробництва рекомендовано шляхи підвищення зносостійкості колісних пар.
Конструктивні рішення конструкцій колеса і системи підвіски, а також технологічні прийоми підвищення надійності роботи колісних пар, дозволять знизити собівартість корисних копалин, що видобуваються, підвищити продуктивність праці.
Список літератури / References:
1. Ганкевич В.Ф. Проблемы изнашивания деталей горнодобывающего оборудования и изыскание методов повышения износостойкости колесных пар шахтных вагонеток / В.Ф. Ганкевич, А.Н. Коцупей // Науковий вісник НГУ – Днепропетровск, 2008. – №12. – С. 57–61.
Gankevich, V.F. and Kotsupey, A.N. (2008), “Problems of wear and tear of mining equipment parts and determination of methods of improvement of trolley wheel pairs wear resistance”, Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, no.12, pp. 57–61.
2. К определению характеристик двухступенчатых амортизаторов рудничных вагонеток / [Титов А.А., Ганкевич В.Ф., Коцупей А.Н. и др.] // Науковий вісник НГУ – Днепропетровск, 2010. – №5. – С. 89–93
Titov, A.A., Gankevich, V.F. and Kotsupey, A.N. (2008), “On the issue of determination of characteristics of two-step shock absorber of mine trolleys”, Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, no.5, pp. 89–93.
3. Коцупей А.Н. Обоснование параметров периодического взаимодействия колеса вагонетки со стыками протяженного рельсового пути / А.Н. Коцупей, А.А.Титов, В.Ф. Ганкевич // Науковий вісник НГУ – Днепропетровск, 2010. – №1. – С. 65–68
Kotsupey, A.N., Titov, A.A. and Gankevich, V.F. (2010), “Substantiation of parameters of periodic co-operation of wheel of waggon with the joints of extended railtrack”, Naukovyi visnyk Natsionalnoho hirnychoho universytetu, no.1, pp. 65–68.
4. Термическое упрочнение проката / [К.Ф. Стародубов, И.Г. Узлов и др.] – М.: Металлургия, 1970. – 368 с.
Starodubov, K.F. and Uzlov I.G. (1970), Termicheskoye uprochneniye prokata [Thermal Strengthening of Rolled Metal], Metallurgiya, Moscow, Russia.
2012_5_gankev | |
2013-10-17 274.69 KB 1794 |