Змушені коливання дводвигунових синхронних приводів барабанних млинів
- Деталі
- Категорія: Гірнича механіка
- Останнє оновлення: Середа, 25 грудня 2013, 11:01
- Опубліковано: Середа, 19 грудня 2012, 11:26
- Перегляди: 4895
Автори:
Б.В. Виноградов, доктор технічних наук, професор, Державний вищий навчальний заклад „Український державний хіміко-технологічний університет“, завідувач кафедри теоретичної механіки та опору матеріалів, м. Дніпропетровськ, Україна
О.В. Христенко, Державний вищий навчальний заклад „Український державний хіміко-технологічний університет», м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Розробка методики розрахунку динаміки електромеханічних систем дводвигунових синхронних приводів барабанних млинів та обґрунтування їх раціональних динамічних параметрів
Методика. Динамічна модель дводвигунового синхронного привода представлена тримасовою системою, електромагнітна система синхронного двигуна розглядається як еквівалентна механічна модель. Показано, що змушені коливання уприводі виникають у результаті кінематичного збурювання, викликаного накопиченою помилкою кроку відкритого зубчастого зачеплення. Експериментальна залежність величини накопиченої помилки кроку відкритої зубчастої передачі представлена рядом Фур’є, що дозволило оцінити амплітуди кожної гармоніки кінематичного збурювання.
Змушені коливання системи описуються трьома лінійними диференціальними рівняннями.
Як приклад розглянутопривід потужністю 8000 кВт, де для кожної лінії передач узято стандартний привід млина МШЦ 55х65 із двигуном потужністю 4000 кВт.
Динамічна навантаженість привода характеризується динамічним коефіцієнтом, що показує, у скільки разів максимальне динамічне навантаження у приводі перевищує амплітуди кінематичного збурювання.
Для оцінки величини динамічних навантажень представлено амплітудно-частотні характеристики електромагнітної системи двигуна й механічних передач для найбільш навантаженої гілки при різних значеннях жорсткості пружних муфт і їх демпфуючої здатності. Для наочності отриманих результатів наведено залежності пружних крутних моментів у приводі залежно від часу.
Результати. Встановлено, що на основній частоті кінематичного збурення (р1 = 1,5с-1) динамічний коефіцієнт не перевищує одиниці. Це означає, що максимальне динамічне навантаження у приводі дорівнює Мдмах = 0,5сеΔk1, де се– еквівалентна жорсткість лінії передач привода, Δk1 – амплітуда кінематичного збурення, що відповідає першій гармоніці. Обмеження динамічних навантажень і рівномірне розподілення статичної складової крутного моменту можливе при зменшенні жорсткості механічних передач. Наявність вищих гармонік кінематичного збурення призводить до збільшення динамічної складової крутного моменту, особливо у випадках, коли одна з частот є резонансною. Застосування спеціальних пружних муфт, що мають високі демпфуючі властивості, дозволяє обмежити динамічні навантаження у приводі та наблизити їх до величини Мдмах = 0,5сеΔk1
Наукова новизна. Встановлено закономірності формування динамічних навантажень у дводвигунових приводах барабанних млинів.
Практична значимість. Розроблено методику динамічного розрахунку дводвигунового синхронного привода барабанних млинів, дано рекомендації щодо вибору його раціональних параметрів.
2012_6_vinogradov | |
2013-12-24 920.54 KB 1297 |