Принципи формування освітніх стандартів нового покоління
- Деталі
- Категорія: Економіка
- Останнє оновлення: Середа, 25 грудня 2013, 11:06
- Опубліковано: Середа, 19 грудня 2012, 13:24
- Перегляди: 5380
Автори:
В.О. Салов, кандидат технічних наук, доцент, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, директор науково-методичного центру, м. Дніпропетровськ, Україна
Т.О. Письменкова, Державний вищий навчальний заклад „Національний гірничий університет“, методист науково-методичної комісії науково-методичної Ради МОН України з гірництва, м. Дніпропетровськ, Україна
Реферат:
Мета. Розроблення методики формування освітніх стандартів з використанням компетентнісного підходу на основі Національної рамки кваліфікацій, удосконалення Національної рамки кваліфікацій (НРК).
Методика. При розробленні стандартів вищої освіти рівні професійної діяльності використовуються як складові інтегральних дескрипторів Національної рамки кваліфікацій. Компетенції фахівця використовуються як інформаційна база для формування змісту навчання та створення засобів діагностики якості підготовки випускника до професійної діяльності.Системоутворюючим елементом компетентнісного підходу до планування навчального процесу є цілі підготовки, діагностично сформульовані у вигляді професійних компетенцій (функції, задачі та відповідні уміння). Кожне конкретне уміння є одним із цілей професійної підготовки. Оцінювання рівня сформованості компетенцій здійснюється за допомогою середньозваженого бала. Облік трудовитрат студента при визначенні середньозваженого бала здійснюється за допомогою рівня обґрунтованої й запланованої компетенції, що об’єктивізує процес діагностики – більш високий рівень контрольованої компетенції є пріоритетним при оцінюванні.
Результати. Запропоновано алгоритм трансформації професійних стандартів в освітні з використанням компетентнісного підходу на основі Національної рамки кваліфікацій. Уточнено інтегровані дескриптори НРК, що дозволяє ідентифікувати освітньо-кваліфікаційні рівні за Законом України „Про вищу освіту“. Запропоновано надати освітньому рівню „бакалавр“ технологічного виду професійної діяльності за певною спеціальністю, що дозволить набути узгодженості вимог систем праці та освіти до визначення освітньо-кваліфікаційних рівнів. Для об’єктивізації контролю запропоновано використовувати систему оцінювання, що включає інтегральну оцінку результатів усіх видів навчальної діяльності студента за допомогою середньозваженого бала.
Наукова новизна. Створена концепція, що узагальнює та розвиває національні надбання у сфері стандартизації вищої освіти; уперше запропоновано до складу інтегральних дескрипторів Національної рамки кваліфікацій ввести рівні професійної діяльності фахівців з вищою освітою; уперше запропоновано використовувати компетенції фахівця як інформаційну базу для формування засобів діагностики.
Практична значимість. Створення стандартів вищої освіти нового покоління.
2012_6_salov | |
2013-12-24 436.2 KB 1248 |