Статті

Організаційна культура у співпраці бізнесу та освіти в Україні

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


М. А. Теплюк, orcid.org/0000-0001-6823-336X, Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т. Н. Шкода, orcid.org/0000-0003-1016-4853, Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. П. Кукоба, orcid.org/0000-0003-3107-6000, Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Т. О. Чебакова , orcid.org/0000-0002-0370-4981, Київський національний економічний університет імені В. Гетьмана, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С. В. Петровська, orcid.org/0000-0001-5354-1343, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна; e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (3): 184 - 189

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/184



Abstract:



Мета.
Удосконалити методику оцінки організаційної культури для прийняття управлінських рішень у співпраці бізнесу та освіти.


Методика.
Дослідження базується на даних провідних підприємств із виробництва пластмас в Україні за період 2015–2019 років. Застосовуючи метод бінарної логіки для цілей оцінки запропонованих компонентів організаційної культури підприємств (інтелектуальної, техніко-технологічної, соціальної, правової й регуляторної, професійної, комунікативної, інформаційної), рівні цієї культури у виробників пластмас визначаються в математичні терміни.


Результати.
На основі узагальнення результатів теоретичного дослідження економічної сутності організаційної культури підприємства визначені її ключові складові та основні параметри, що характеризують їх. ПАТ «Укрпластик» визнано провідною компанією, що виготовляє вироби із пластмас в Україні, з найвищими показниками в організаційній культурі за окремими компонентами підприємства. Інші аналізовані компанії мають середній рівень показників організаційної культури.


Наукова новизна.
Дослідження сприяє вивченню організаційної культури, особливо в перспективі його використання в якості інструменту співпраці між українськими виробниками пластмас – представниками бізнесу та освітнім сектором.


Практична значимість.
Результати дослідження можуть бути використані практиками, науковцями, державними службовцями (Міністерство освіти і науки України та його структурні підрозділи, органи місцевого самоврядування в галузі освіти та науки) для моніторингу розвитку інформаційної економіки.


Ключові слова
: організаційна культура, кооперація, бізнес, освіта, виробники пластмас, Україна

References.


1. Espasandín-Bustelo, F., Ganaza-Vargas, J., & Diaz-Carrion, R. (2021). Employee happiness and corporate social responsibility: the role of organizational culture. Employee Relations, 43(3), 609-629. https://doi.org/10.1108/ER-07-2020-0343.

2. Schein, E.H., & Schein, P.A. (2016). Organizational Culture and Leadership. 5th Edition (The Jossey-Bass Business & Management Series), Wiley. ISBN: 978-1-119-21204-1.

3. Sahaidak, M., Tepliuk, M., Zhurylo, V., Rudenko, N., & Samko, O. (2021). Integrative Viewpoint for Implementing Sustainable Management Agricultural Business Excellence. TEM Journal, 10(1), 303-309. https://doi.org/10.18421/TEM101-38.

4. Olafsen, A.H., Nilsen, E.R., Smedsrud, S., & Kamaric, D. (2021). Sustainable development through commitment to organizational change: the implications of organizational culture and individual readiness for change. Journal of Workplace Learning, 33(3), 180-196. https://doi.org/10.1108/JWL-05-2020-0093.

5. Alvi, H.A., Hanif, M., Adil, M.S., Ahmed, R.R., & Vveinhardt, J. (2014). Impact of organizational culture on organizational commitment and job satisfaction. European Journal of Business and Management, 27(6), 30-39.

6. Ababneh, O.M.A. (2021). The impact of organizational culture archetypes on quality performance and total quality management: the role of employee engagement and individual values. International Journal of Quality & Reliability Management, 38(6), 1387-1408. https://doi.org/10.1108/IJQRM-05-2020-0178.

7. Antoniuk, L., Britchenko, I., Polischuk, Y., Rudyk, N., Sybirianska, Y., & Machashchik, P. (2018). Code of ethics for SMEs: substantiating the necessity and willingness to implement in Ukraine. Problems and Perspectives in Management, 16(3), 150-162. https://doi.org/10.21511/ppm.16(3).2018.12.

8. Semenets-Orlova, I., Klochko, A., Shkoda, T., Marusina, O., & Tepliuk, M. (2021). Emotional intelligence as the basis for the development of organizational leadership during the Covid period (educational institution case). Estudios de Economía Aplicada, 39(5), 1-15. https://doi.org/10.25115/eea.v39i5.5074.

9. Iriqat, R.A. (2016). Organizational Commitment Role in Mediating the Impact of the Organizational Culture Dimensions on Job Satisfaction for MFIs’ Employees in Palestine. International Journal of Business and Social Science, 7(5), 125-135.

10. Tran, Q.H.N. (2020). Organisational culture, leadership behaviour and job satisfaction in the Vietnam context. International Journal of Organizational Analysis, Advance online publication. https://doi.org/10.1108/IJOA-10-2019-1919.

11. Shorrock, S.T., & Williams, C.A. (2016). Human factors and ergonomics methods in practice: three fundamental constraints. Theoretical Issues in Ergonomics Science, 17(5-6), 468-482. https://doi.org/10.1080/1463922X.2016.1155240.

12. Maciaszczyk, P., Dyba, M., & Gernego, Iu. (2019). Strategies of human development in the context of global digital change. Economic Studies journal, 28(5), 10-24.

13. Riepina, I., Hrybinenko, O., Parieva, N., Parieva, O., Savenko, I., & Durbalova, N. (2019). Quantity Assessment of the Risk of Investment Projects. International Journal of Recent Technology and Engineering, 8(3), 7256-7260. https://doi.org/10.35940/ijrte.C6338.098319.

14. Wolinska, J., & Rakowska, A. (2014). Organizational culture and its role in business. The example of Polish culture. In Proceedings of International Conference “Human Capital without Borders: Knowledge and Learning for Quality of Life”, 25−27 June 2014, (pp. 1089-1095). Slovenia: Portoroz. Retrieved from http://www.toknowpress.net/ISBN/978-961-6914-09-3/papers/ML14-690.pdf.

15. Gautam, D.K., & Basnet, D. (2020). Organizational culture for training transfer: the mediating role of motivation. International Journal of Organizational Analysis, Advance online publication. https://doi.org/10.1108/IJOA-04-2020-2147.

16. Savych, O., & Shkoda, T. (2020). Trends of air transportation market development in Ukraine. Innovative Marketing, 16(2), 29-42. https://doi.org/10.21511/im.16(2).2020.03.

17. Nitsenko, V., Chukurna, O., Mardani, A., Streimikis, J., Gerasymchuk, N., Golubkova, I., & Levinska, T. (2019). Pricing in the Concept of Cognitive Marketing in the Context of Globalization: Theoretical, Methodological and Applied Aspects. Montenegrin Journal of Economics, 15(4), 131-147. https://doi.org/10.14254/1800-5845/2019.15-4.10.

18. Yatsenko, O. (2021). Polysubjectivity and Contextuality of the Ethical in Contemporary Digital Culture. Future Human Image, 15, 143-153. https://doi.org/10.29202/fhi/15/13.

19. Chebakova, T. (2020). Methods of the effective implementation of the organizational culture of Ukraine’s enterprises. European Journal of Economics and Management, 6(1), 173-179.

20. Van Der Heiden, P., Pohl, C., Bin Mansor, S., & Van Genderen, J. (2015). The role of education and training in absorptive capacity of international technology transfer in the aerospace sector. Progress in Aerospace Sciences, 76, 42-54. https://doi.org/10.1016/j.paerosci.2015.05.003.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

3669555
Сьогодні
За місяць
Всього
377
49777
3669555

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна