Енергетичні переваги контейнерної транспортної технології у глибоких кар’єрах

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

О.Сладковськи, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0002-1041-4309, Сілезький технічний університет, м. Катовіце, Польща, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А.Утегенова, orcid.org/0000-0001-9098-6325, Університет Сатбаєва, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С.Кузьмін, кандидат технічних наук, orcid.org/0000-0003-1934-9408, Рудненський індустріальний інститут, м. Рудний, Республіка Казахстан, Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Б.Ракішев, Академік Національної академії наук Республіки Казахстан, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0001-5445-070X, Університет Сатбаєва, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І.Столповських, доктор технічних наук, професор, orcid.org/0000-0003-2893-5070, Університет Сатбаєва, м. Алмати, Республіка Казахстан, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Обґрунтування раціональних параметрів нової контейнерної технології переміщення гірських порід у кар’єрах, що має технологічні та енергозберігаючі переваги.

Методика. У роботі використаний комплекс наукових методів досліджень: наукове узагальнення та техніко-економічний аналіз досвіду експлуатації транспортних систем; енергетичний аналіз процесів відкритих гірничих робіт; економіко-математичний аналіз; багатофакторний аналіз.

Результати. У результаті виконаних проектно-конструкторських і техніко-економічних розрахунків обґрунтовані раціональні параметри нової контейнерної технології переміщення гірської маси в кар’єрах.

Наукова новизна. Уперше виконано комплексний аналіз роботи транспортних систем у кар’єрах на основі аналізу структури й динаміки енергоспоживання на глибоких кар’єрах. Встановлено, що витрата енергії на технологічні перевезення у глибоких кар’єрах складає від 22‒55 % при складальних перевезеннях і до 85‒90 % при магістральних автоперевезеннях у загальних енерговитратах на видобуток гірської маси. Для підвищення енергетичної ефективності транспортних систем кар’єрів обґрунтовані раціональні конструктивні й режимні параметри нової контейнерної технології у глибоких кар’єрах, що дозволяє змінити принципи формування екскаваторів і транспортних комплексів, підвищить їх продуктивність і енергоефективність. Розроблена методика розрахунку техніко-економічних і енергетичних показників контейнерної технології транспортування гірничої маси, заснована на геоінформаційному моделюванні фронту гірничих робіт і виробничій потужності глибоких кар’єрів.

Практична значимість. На основі встановлених раціональних параметрів нової контейнерної технології на стадії проектування можна приймати обґрунтовані технічні рішення, що забезпечують енергетично ефективну роботу транспортних систем глибоких кар›єрів.

References.

1. Oggeri, C., Fenoglio, T. M., Godio, A., & Vinai, R. (2019). Overburden management in open pits: options and limits in large limestone quarries. International Journal of Mining Science and Technology, 29(2), 217-228. DOI: 10.1016/j.ijmst.2018.06.011.

2. Mahambetov, D., Rakishev, B., Samenov, G., & Sład­kow­ski, A. (2013). Efficient using of automobile transport for the deep open-pit mines. Transport Problems, 8(3), 25-32.

3. Yakovlev, V. L., Bahturin, Yu. A., & Zhuravlev, A. G. (2015). Main aspects of forming and new scientific directions of research of open pit mining transport systems. Science and Education, (4), 67-72.

4. Taran, I., & Bondarenko, A. (2017). Conceptual approach to select parameters of hydrostatic and mechanical transmissions for wheel tractors designed for agrucultural opeations. Archives of transport, 41(1), 89-100. DOI: 10.5604/01.3001.0009.7389.

5. Braun, T., Hennig, A., & Lottermoser, B. G. (2017). The need for sustainable technology diffusion in mining: Achieving the use of belt conveyor systems in the German hard-rock quarrying industry. Journal of Sustainable Mining, 16(1), 24-30. DOI: 10.1016/j.jsm.2017.06.003.

6. Sładkowski, A., Utegenova, A., Kolga, A. D., Gavrishev, S. E., Stolpovskikh, I., & Taran, I. (2019). Improving the efficiency of using dump trucks under conditions of career at open mining works. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 2, 113-122. DOI: 10.29202/nvngu/2019-2/8.

7. Koryagin, M., & Voronov, A. (2017). Improving the organization of the shovel-Truck systems in open-pit coal mines. Transport Problems, 12(2), 113-122. DOI: 10.20858/tp.2017.12.2.11.

8. de Almeida, C. M., de Castro Neves, T., Arroyo, C., & Campos, P. (2019). Truck-and-loader versus conveyer belt system: an environmental and economic comparison. Widzyk-Capehart E. et al. (eds.) Proceedings of the 27th International Symposium on Mine Planning and Equipment Selection – MPES 2018 (pp. 307-318). Springer Nature Switzerland AG. DOI: 10.1007/978-3-319-99220-4_25.

9. Sładkowski, A., Utegenova, A., Elemesov, K., & Stolpovskikh, I. (2017). Determining of the rational capacity of a bunker for cyclic-and-continuous technology in quarries. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 6, 29-33.

10. Roumpos, C., Partsinevelos, P., Agioutantis, Z., Makantasis, K., & Vlachou, A. (2014). The optimal location of the distribution point of the belt conveyor system in continuous surface mining operations. Simulation Modeling Practice and Theory, 47, 19-27. DOI: 10.1016/j.simpat.2014.04.006.

11. Rahmanpour, M., Osanloo, M., Adibee, N., & AkbarpourShirazi, M. (2014). An approach to determine the location of an in-pit crusher in open pit mines. International Journal of Engineering (IJE) Transactions C, 27(9), 1475-1484. DOI: 10.5829/idosi.ije.2014.27.09c.18.

12. Health and Safety at Opencast Mines, Alluvial Mines and Quarries (2015). Retrieved from https://worksafe.govt.nz/topic-and-industry/extractives/guidance-position-statements/health-and-safety-at-opencast-mines-alluvial-mines-and-quarries/

13. Bitimbaev, M. Zh., Kuzmin, S. L., Maulyanbaev, T. I., Osadchy, V. I., & Oryngozhin, E. S. (2015). The use of container technology for open pit mining. Monograph. Almaty: Aleshan.

14. Bitimbaev, M. Zh., Kuzmin, S. L., & Tyurbit, A. N. (2018). Equipment for the transportation of rocks during mining operations. Patent No. 33091, Kazakhstan.

 повний текст / full article



Відвідувачі

3147203
Сьогодні
За місяць
Всього
52
1529
3147203

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал редакційна колегія UkrCat Архів журналу 2019 Зміст №5 2019 Розробка родовищ корисних копалин Енергетичні переваги контейнерної транспортної технології у глибоких кар’єрах