Комп’ютерно-орієнтована модель змішаного навчання іноземної мови

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

Є. П. Ісакова1, кандидат філологічних наук, доцент кафедри мовної підготовки, orcid.org/0000-0002-8487-042X, Донбаська державна машинобудівна академія, м. Краматорськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Є. В. Зубенко1, кандидат філологічних наук, доцент кафедри мовної підготовки, orcid.org/0000-0003-4874-8408, Донбаська державна машинобудівна академія, м. Краматорськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. В. Пазюра2, доктор педагогічних наук, професор, завідувачка кафедри авіаційної англійської мови, orcid.org/0000-0002-3975-1210, Національний авіаційний університет, м. Київ, Україна

В. Д. Олехнович3, начальник кафедри продовольчого та речового забезпечення факультету підготовки спеціалістів матеріально-технічного забезпечення, orcid.org/0000-0001-6114-8154, Військова академія, м. Одеса, Україна

В. І. Остащук4, кандидат історичних наук, доцент, доцент кафедри культурології, мистецтвознавства та філософії культури, orcid.org/0000-0002-4851-5420, Одеський національний політехнічний університет, м. Одеса, Україна

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Аналіз досвіду впровадження моделі змішаного навчання у процес вивчення англійської мови студентами немовного ВНЗ з точки зору місця даної моделі в навчальному процесі, доречності її використання в сучасних умовах вищої освіти, визначення базових критеріїв і вимог до учасників навчального процесу задля забезпечення ефективної реалізації змішаного навчання, а також умов успішної організації й контролю навчання в рамках моделі змішаного навчання. Якісний і кількісний аналіз отриманих результатів.

Методика. Аналіз проводився в контексті сучасних методологічних концепцій і теорій: загальної теорії навчання, теорії й методології використання активних методів навчання, теорії й методології використання дистанційного навчання, методики використання інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) у навчальному процесі та ін. В основі дослідження лежать системний, компетентнісний та індивідуальний наукові підходи. У процесі вивчення досвіду впровадження моделі змішаного навчання в навчальний процес використовувалися наступні методи та прийоми: вивчення й порівняльний аналіз наявної теоретичної та практичної бази із досліджуваного питання, методи дедукції та індукції, систематизації, кількісного аналізу отриманих результатів, метод експертної оцінки, узагальнення.

Результати. За допомогою тестування встановлено початковий рівень володіння інтерактивними технологіями учасників змішаного навчання (студентів, викладачів), на основі якого була спланована підготовчо-ознайомча частина навчального курсу. Проведено якісний і кількісний аналіз результатів навчання на початковому, проміжному й фінальному етапах, а також порівняльний аналіз із результатами студентів, що навчаються за стандартною системою (без он-лайн компонента). Виділені основні умови та критерії успішного використання системи змішаного навчання в умовах вищої освіти в нашій країні. Апробована навчальна платформа MOODLE, досліджена її зручність з точки зору синхронної та асинхронної комунікації, на практиці підтверджена її ефективність в умовах змішаної моделі навчання. На базі платформи розроблено навчально-методичний комплекс для викладання англійської мови студентам у рамках моделі змішаного навчання.

Наукова новизна. Обумовлена необхідністю модернізації та оптимізації освітньої системи України за рахунок упровадження нових програм, технологій і методик. Запит сучасного соціуму на підготовку конкурентоспроможних фахівців вимагає від системи освіти зміни парадигми й переорієнтації з простого викладу матеріалу на формування у майбутніх фахівців навичок і умінь користуватися та оперувати цими знаннями в сучасних умовах. Змішане навчання є актуальною моделлю, що дозволяє не тільки надати студенту певні знання, але й сформувати у нього вміння ефективно ними користуватися в різних комунікативних ситуаціях.

Практична значимість. Результати дослідження стануть у нагоді в подальших спробах упровадження змішаної моделі навчання у процес вивчення не тільки іноземних мов, але й інших академічних дисциплін, а також при організації самостійної роботи студентів, он-лайн комунікації, конференцій та інших видів навчальної діяльності.

References.

1. Li, Y. W. (2016). Transforming conventional teaching classroom to learner-centred teaching classroom using multimedia-mediated learning module. International journal of information and education technology, 6(2), 105-112. https://doi.org/10.7763/IJIET.2016.V6.667.

2. Geladze, D. (2015). Using the Internet and computer technologies in learning/teaching process. Journal of education and practice, 6(2), 67-69.

3. Nitsenko, V., Havrysh, V., & Zakharchenko, O. (2018). Model for optimizing the network of higher education. institutions in Ukraine. Actual problems of innovative economy1, 31-44.

4. Cleveland, M., & Wilton, D. (2018). Guide to blended learning. Commonwealth of learning.

5. Graham, C. R. (2015). Emerging practice and research in blended learning. In Moore, M.G. (Ed.) Handbook of distance education. New-York: Routledge, (pp. 333-350).

6. Krasnova, T. A. (2015). Paradigm shift: blended learning integration in Higher education. Social and behavioral sciences, 166, 399-403. https://doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.12.544.

7. Bryan, A., & Volchenkova, K. N. (2016). Blended learning: definition, models, implication for Higher education. Bulletin of the South Ural State University. Educational sciences8(2), 24-30. https://doi.org/10.21125/edulearn.2016.1055.

8. Oweis, T. I. (2018). Effects of using a blended learning method on students’ achievement and motivation to learn English in Jordan: a pilot case study. Education research international, 7425924, 7. https://doi.org/10.1155/2018/7425924.

9. Azukas, M. E. (2019). Cultivating blended community of practice to promote personalized learning. Journal of online learning research5(3), 275-310.

10. Hilton, J., Fischer, L., Wiley, D., & Williams, L. (2016). Maintaining momentum toward graduation: OER and the course throughput rate. International review of research in open and distance learning, 17(6). https://doi.org/10.19173/irrodl.v17i6.2686.

11. Dziuban, Ch., Graham, C. R., Nornbery, A., & Sicilia, N. (2018). Blended learning: the new normal and emerging technologies. International journal of educational technology in Higher education, 15(3)https://doi.org/10.1186/s41239-017-0087-5.

12. Arnesen, K. T., Graham, C. R., Short, C. R., & Archi­bald, D. (2019). Experiences with personalized learning in a blended learning course for preservice teachers. Journal of online learning research5(3), 251-274.

13. Wenger-Trayner, E., & Wenger-Trayner, B. (2015). Communities of practice: a brief introduction. Retrieved from: http://wenger-trayner.com/wp-content/uploads/.

14. Moore, M., Robinson, N. A., Sheffield, A., & Phillips, A. (2017). Mastering the blend: a professional development program for K-12 teachers. Journal of online learning research3(2), 145-173.

15. Renett, Y. N., Lecy, O., Kenett, D. Y., Stanley, H. F., & Faust, M. (2018). Flexibility of thought in high creative individuals represented by percolation analysis. Proceedings of the National academy of sciences of the United States of America115(5), 868-872. https://doi.org/10.1073/pnas.1717362115.

16. Higgins, D., & Gomez. A. (2014). Teaching English Studies Through Blended Learning. The Higher Education Academy. Retrieved from: http://www.heacacademy.ac.uk/system/files/resoursec/Teaching_English_studies.

17. Bilan, Y., Nitsenko, V., Ushkarenko, I., Chmut, A., & Sha­rapa, O. (2017). Outsourcing in international economic relations. Montenegrin Journal of Economics13(3), 175-185. https://doi.org/10.14254/1800-5845/2017.13-3.14.

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6237105
Сьогодні
За місяць
Всього
1559
63782
6237105

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал концепція журналу UkrCat Архів журналу 2020 Зміст №3 2020 Комп’ютерно-орієнтована модель змішаного навчання іноземної мови