Оцінка економічного потенціалу університетів Донбасу: проблеми підготовки кадрів і безробіття

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

C.Терепищий, доктор філософських наук, доцент, orcid.org/0000-0001-5506-0914, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Д.Свириденко, доктор філософських наук, доцент, orcid.org/0000-0001-6126-1747, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

К.Захаренко, кандидат політичних наук, orcid.org/0000-0003-0980-7313, Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

К.Безгін, доктор економічних наук, доцент, orcid.org/0000-0003-2077-8023, Донецький національний університет імені В. Стуса МОН України, м. Вінниця, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О.Кульга, кандидат економічних наук, orcid.org/0000-0003-1476-7299, Таврійський національний університет імені В. І. Вернадського, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Дослідження спрямоване на оцінку рівня задоволеності роботодавців Донбасу існуючою системою підготовки кадрів та на концептуалізацію набору якостей, якими повинен володіти випускник задля безперешкодної вільної конкуренції на ринку праці в гірничорудному регіоні.

Методика. Кількісне дослідження передбачало проведення електронного соціологічного опитування двох груп респондентів – роботодавців і студентів випускних курсів університетів регіону. Опитуванням були охоплені підприємства, що знаходяться в усіх підконтрольних містах Донецької та Луганської областей. Усього опитуванням були охоплені 93 підприємства. Авторами використана адаптована маркетингова методика ServQual, за якою роботодавець повинен був визначити за компетентнісними критеріями блоки оцінки. Основною метою опитування студентів-випускників виступила оцінка: ефективності реалізації існуючої системи вищої освіти регіону та рівня задоволеності їх освітніх і професійних очікувань. Загальний обсяг опитаних − 961 особа.

Результати. Проведене дослідження надало можливість визначити основні наявні проблеми у сфері підготовки кадрів в університетах регіону, оцінити рівень задоволеності роботодавців і студентів якістю набутих знань, умінь і навичок, визначити найбільш критичні компетенції, що є найменш розвиненими у випускників. У результаті роботи оцінені наявний стан та перспективи розширення співпраці між бізнесом і закладами освіти, ефективність діяльності центрів кар’єри в університетах і рівень додаткових послуг, що надають університети у сфері працевлаштування.

Наукова новизна. Уперше сформовано перелік концептуальних рекомендацій щодо підвищення економічного потенціалу ЗВО Донбасу, зокрема через поліпшення механізмів працевлаштування випускників. Виявлена розбіжність уявлень освітніх закладів регіону щодо результатів власної діяльності та існуючих потреб, що представлені у специфічній комбінації знань, умінь і навичок, очікуваних регіональними роботодавцями. Ці розходження, що зафіксовані в комплексному дослідженні основних стейкхолдерів освітянського процесу в регіоні, є наслідком, з одного боку, низької адаптаційної можливості ЗВО, що зумовлено існуючими нормативами, жорстко регламентуючими діяльність університетів, а з іншого, ригідністю ЗВО до процедур реінжинірингу й постійного самовдосконалення власної діяльності.

Практична значимість. Показані шляхи корекції компетентнісного профілю ЗВО гірничорудного регіону на основі більш гнучких навчальних планів, що підлаштовуються під потреби реального сектору економіки регіону. Орієнтовна структура подібних планів повинна складатися із двох компонентів: стабільного ядра та гнучкої (варіативної) периферії. Це дозволить наповнювати додатковою цінністю пропоновані освітні послуги, що орієнтовані на кастомізацію й диверсифікацію.

References.

1. Osvita.ua (2018). Universities Ranking “TOP-200 Ukraine» for 2018 year Retrieved from http://osvita.ua/vnz/rating/60985/

2. Higher education (2018). The Network of Higher Education Institutions at the beginning of 2017‒2018 academic year. Retrieved from http://vnz.org.ua/statti/10477-merezha-vyschyh-navchalnyh-zakladivna-pochatok-2017-2018-nav­chal­nogo-roku

3. Higher education (2018). Displaced HEI: three years at new place. Retrieved from http://vnz.org.ua/statti/10477-merezha-vyschyh-navchalnyh-zakladivna-pochatok-2017-2018- navchalnogo-roku

4. Valero, A., & Van Reenen, J. (2019). The economic impact of universities: Evidence from across the globe. Economics of Education Review, 68, 53-67. DOI: 10.1016/j.econedurev. 2018.09.001.

5. Barbara, J., & Walsh, L. (2018). Realising the Potential of Universities as Significant Development Actors in Post-conflict Societies: A Case Study of the Solomon Islands National University. Forum for Development Studies, 45(1), 47-69. DOI: 10.1080/08039410.2017.1366362.

6. Santos, C. J., Solano, J., & Nieves, S. (2018). The Academy Against The Post-Conflict And Peace. Case Study.Revista de Comunicación ‘Vivat Academia’, 143, 135-158. DOI: 10.15178/va.2018.143.135-160.

7. Pysar, N., Dergachova, V., Kyvliuk, O., & Svyrydenko, D. (2018). Strategies for development of Ukrainian energy market under conditions of geopolitical challenges. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, 148-154. DOI: 10.29202/nvngu/2018-5/20.

8. Wach, K., Głodowska, A., & Maciejewski, M. (2018). Entrepreneurial Orientation, Knowledge Utilization and Internationalization of Firms. Sustainability, 10(12): 4711. DOI: 10.3390/su10124711.

9. Wach, K., & Wojciechowski, L. (2016). Entrepreneurial Intentions of Students in Poland in the View of Ajzen's Theory of Planned Behaviour. Entrepreneurial Business and Economics Review, 4(1), 83-94. DOI: 10.15678/EBER.2016.040106.

10. Rudenko, S., Bazaluk, O., Tsvykh, V., & Kalmuk, I. (2019). The Role of Philosophical Disciplines in Educational Strategies for Specialist Training in the Field of Public Administration. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 3, 158-163. DOI: 10.29202/nvngu/2019-3/22.

11. Bazaluk, O. (2018). The Feature Transformations of the Basic Meanings of Greek Paideia in the Educational Theories in the Middle Ages. Schole, 12(1), 243-258. DOI: 10.21267/AQUILO.2018.12.10428.

12. Możgin, W. (2019). The Condition of a Modern University − Is There a Problem? Future Human Image, 11, 56-65. DOI: 10.29202/fhi/11/6.

13. Kyvliuk, O., Polishchuk, O., Svyrydenko, D., & Yatsenko, O. (2018) Educational management as education diplomacy: strategies for Ukraine. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, 139-144. DOI: 10.29202/nvngu/2018-3/23.

14. Oleksiyenko, A. (2019). Why Is Governance Research Important for University Reforms in Ukraine? Ukrainian Policymaker, 4, 27-35. DOI: 10.29202/up/4/5.

15. CISID (2018). Evaluation of Donbas Universities Economic Potential. A summary of the project. Retrieved from http://cisid.org.ua/analitychna-robota/

 повний текст / full article



Відвідувачі

2967476
Сьогодні
За місяць
Всього
164
7862
2967476

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Про журнал концепція журналу UkrCat Архів журналу 2019 Зміст №5 2019 Економіка та управління Оцінка економічного потенціалу університетів Донбасу: проблеми підготовки кадрів і безробіття