Профіль конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України: економічне обґрунтування

Рейтинг користувача:  / 1
ГіршийКращий 

Authors:


Б.В.Буркинський, orcid.org/0000-0001-9303-0898, Державна установа “Інститут ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України”, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С.В.Ільченко, orcid.org/0000-0001-6924-2225, Державна установа “Інститут ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України”, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В.Ф.Грищенко*, orcid.org/0000-0003-0009-605X, Державна установа “Інститут ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України”, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

І.В.Грищенко, orcid.org/0000-0001-8801-3217, Державна установа “Інститут ринку та економіко-екологічних досліджень НАН України”, м. Одеса, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

* Автор-кореспондент e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2023, (1): 169 - 173

https://doi.org/10.33271/nvngu/2023-1/169



Abstract:



Мета.
Полягає в побудові профілю конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України та його економічному обґрунтуванні.


Методика.
Теоретико-методичну основу дослідження склали фундаментальні наукові положення загальної економічної теорії та економіки транспорту, праці вітчизняних і закордонних учених у галузі формування конкурентних стратегій, економічного обґрунтування профілів конкурентних стратегій і стійкого економічного розвитку. Для вирішення поставлених завдань у роботі використовувалися такі методи, як «SNW» «SPACE» та «ADL». Інформаційну базу дослідження склали: зібрані, опрацьовані та узагальнені первинні матеріали економічних досліджень, офіційні статистичні дані, монографії й науково-аналітичні статті вітчизняних і закордонних авторів.



Результати.
У роботі визначена економічна сутність профілю конкурентних стратегій. Побудовано профіль конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України. Проведено аналіз цього профілю методом «SNW» та його економічне обґрунтування методами «SPACE» та «ADL». Запропонована система стратегічних рекомендацій щодо формування конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України в умовах Євроінтеграції.


Наукова новизна.
У роботі набув подальшого розвитку методичний підхід до побудови профілю конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України, що, на відміну від існуючих підходів, включає основні елементи конкурентного потенціалу, такі як: природно-ресурсний, виробничий, трудовий, інституційний та інноваційно-інвестиційний. Це дозволяє комплексно оцінити результати прояву економічних загроз і небезпек при його використанні. Запропонована система рекомендацій щодо формування конкурентної стратегії, яка дозволить позиціонувати внутрішній водний транспорт України на Європейському ринку транспортних послуг в умовах Євроінтеграції.


Практична значимість.
Представлені результати дослідження можуть бути використані для вдосконалення системи управління внутрішнім водним транспортом України, зокрема, у частині вибору найбільш прийнятних моделей фінансування витрат для реалізації конкурентних стратегій водного транспорту України в умовах структурних змін макросередовища в контексті подолання наслідків військової агресії в період повоєнного відновлення України.


Ключові слова:
водний транспорт, конкурентоспроможність, стратегія, профіль, SNW, SPACE, ADL

References:


1. International Institute of Business Analysis (2015). BABOK. A Guide to the Business Analysis Body of Knowledge, Vol. 3. Toronto: IIBA. Retrieved from https://www.academia.edu/attachments/33316620/download_file?st=MTY0NDg1MTEyMCwxOTQuNDQuNy42Nw%3D%3D&s=swp-splash-paper-cover.

2. Project Management Institute (2015). Business Analysis for Practitioners: a practice guide. Newtown Square: PMI, Inc. Retrieved from https://book.akij.net/electronic-book/186.

3. Gürbüz, T. (2013). A Modified Strategic Position and Action Evaluation (SPACE) Matrix Method. Proceedings of the International MultiConference of Engineers and Computer Scientists, II. Retrieved from http://www.iaeng.org/publication/IMECS2013/IMECS2013_pp866-869.pdf.

4. Dimitrova, T. V. (2017). Evaluating the strategic position of an organization through space analysis. Economic Archive, 3, 19-32.

5. Ionescu, F. T., & Curmei, C. V. (2011). Product portfolio analysis – Arthur D. Little matrix. Annals of Faculty of Economics, 1(1), 754-760.

6. Petrushenko, M., Burkynskyi, B., Shevchenko, H., & Baranchenko, Y. (2021). Towards sustainable development in a transition economy: The case of eco-industrial parks in Ukraine. Environmental Economics, 12(1), 149-164. https://doi.org/10.21511/ee.12(1).2021.13.

7. Chovancová, J., Litavcová, E., & Shevchenko, T. (2021). Assessment of the relationship between economic growth, energy consumption, carbon emissions, and renewable energy sources in the V4 countries. Journal of Management and Business: Research and Practice, 13(2).

8. Kelle, P., Song, J., Jin, M., Schneider, H., & Claypool, C. (2019). Evaluation of operational and environmental sustainability tradeoffs in multimodal freight transportation planning. International Journal of Production Economics, 209, 411-420. https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2018.08.011.

9. Ilchenko, S., Khumarova, N., Maslii, N., Demianchuk, M., & Skri­bans, V. (2021). Instruments for ensuring the balanced development of maritime and inland waterway transport in Ukraine. E3S Web of Conferences, 255, 01021. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125501021.

10. Gryshchenko, V., & Gryshchenko, I. (2021). The impact of changes in the volume of freight and passenger transportation by water on the GDP of Ukraine. E3S Web of Conferences, 255, 01036. https://doi.org/10.1051/e3sconf/202125501036.

11. The United Nations Economic Commission for Europe (2021). Transport. Retrieved from https://unece.org/transport.

12. United Nations Conference on Trade and Development (2021). UNCTAD Stat: Country Profiles. Retrieved from https://unctadstat.unctad.org/CountryProfile/en-GB/index.html.

13. The World Bank (2021). World Development Indicators. Retrieved from https://datacatalog.worldbank.org/search/dataset/0037712/World-Development-Indicators.

14. Eurostat, the statistical office of the European Union (2021). Transport: Database. Retrieved from https://ec.europa.eu/eurostat/web/transport/data/database.

15. State Statistics Service of Ukraine (2021). Transport of Ukraine 2020: Statistical publication. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2021/zb/10/zb_Transpot.pdf.

16. State Statistics Service of Ukraine (2020). Transport of Ukraine 2019: Statistical publication. Retrieved from http://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2020/zb/10/zb_trans_19.pdf.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6237060
Сьогодні
За місяць
Всього
1514
63737
6237060

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Співпраця Запрошення до співпраці UkrCat Архів журналу 2023 Зміст №1 2023 Профіль конкурентної стратегії внутрішнього водного транспорту України: економічне обґрунтування