Інституційні та соціально-економічні чинники освітнього тренду в Україні в контексті євроінтеграції

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


O. В. Куклін, orcid.org/0000-0002-0152-7600, Черкаський державний бізнес-коледж, м. Черкаси, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Р. Ф. Пустовійт, orcid.org/0000-0003-0188-2677, Черкаський державний бізнес-коледж, м. Черкаси, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. А. Азьмук, orcid.org/0000-0002-6650-328X, Черкаський державний бізнес-коледж, м. Черкаси, Україна, e‑mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. І. Гунько, orcid.org/0000-0001-7772-9041, Черкаська гімназія № 9, м. Черкаси, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Н. І. Моісєєва, orcid.org/0000-0001-6349-7892, Харківський національний технічний університет сільського господарства імені Петра Василенка, м. Харків, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (1): 165 - 170

https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-1/165



Abstract:



Мета.
Оцінка інституційних чинників і результати реформування освіти України, з урахуванням економічного й соціального розвитку країни; конкретизація основних інституційних євроінтеграційних тенденцій України в галузі освіти з урахуванням чинника людського капіталу.


Методика.
Методологічною основою пропонованої роботи є такі універсальні методи наукового пізнання як: аналіз; синтез; індуктивний метод; дедуктивний метод; причинно-наслідкове моделювання; комплексне застосування взаємодоповнюючих підходів і методів на підґрунті принципів загальнонаукової методології, зокрема, компетентнісний, особистісно-орієнтований, культурологічний.


Результати.
Встановлено, що умови реформування української освіти, з урахуванням досліджуваного глобального освітнього тренда та євроінтеграційних тенденцій, передбачають відповідні інституційні процеси в соціально-економічній сфері й кардинальні зміни змісту, форм організації та методів навчання й виховання. Тобто, мова йде про проектування освітнього процесу як інституту успішної особистісної та професійної соціалізації на основі вимог ЄС, що призведе до зростання загальнодержавного капіталу шляхом прискореного накопичення людського й наблизить Україну до повноцінної євроінтеграції.


Наукова новизна.
Упродовж дослідження визначені ключові тенденції в українській, європейській і світовій освітніх сферах, а також виявлені причини, що негативно впливають на розвиток освіти України та не дозволяють у значній мірі впливати на конкурентний потенціал країн і реалізувати євроінтеграційні можливості. На відміну від раніше запропонованих досліджень, даний підхід акцентує увагу на інституційних і соціально-економічних факторах освітнього тренда.


Практична значимість.
Результати досліджень, можуть бути використані фахівцями при формуванні інституційних затребувань до проектування тренда освітньої системи України з урахуванням вимог євроінтеграції.


Ключові слова:
інституціональна економіка, освітній процес, людський капітал, євроінтеграція

References.


1. Velychko, O., & Velychko, L. (2018). Matrix structures in management of quality of educational and scientific work of Ukrainian universities. Problems and Perspectives in Management, 16(1), 133-144. https://doi.org/10.21511/ppm.16(1).2018.13.

2. Nitsenko, V., Havrysh, V., & Zakharchenko, O. (2018). Model for optimizing the network of higher education institutions in Ukraine. Actual problems of innovative economy, 1, 31-44.

3. Burlay, T. V. (2019). Factors of the socio-economic divergence between Ukraine and the European Union. Ukrainian Society, 2(69), 61-83. https://doi.org/10.15407/socium2019.02.061.

4. Ukrstat.org – State Statistics Service of Ukraine documents publishing. Demographic and social statistics/Education (n.d.). Retrieved from https://ukrstat.org/en/operativ/menu/menu_e/osv.htm.

5. Schwab, K. (2019). The Global Competitiveness Report. Geneva: Economic Forum. Retrieved from http://www3.weforum.org/docs/WEF_TheGlobalCompetitivenessReport2019.pdf.

6. Reinert, E. (2017). Do not do what the Americans tell you, but do what the Americans did themselves. Mirror of the week, 8,4. Retrieved from https://zn.ua/ukr/business/erik-raynert-ne-robit-te-scho-vam-kazhut-robiti-amerikanci-a-robit-te-scho-amerikanci-robili-sami-html.

7. Bilan, Y., Zos-Kior, M., Nitsenko, V., Sinelnikau, U., & Ilin, V. (2017). Social component in sustainable management of land resources. Journal of Security and Sustainability Issues, 7(2), 107-120. https://doi.org/10.9770/jssi.2017.7.2(9).

8. Geneva: World Intellectual Property Organization. World Intellectual Property Indicators 2017 (2018). Retrieved from https://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/wipo_pub_941_2018.pdf.

9. Washington: International Bank for Reconstruction and Development (2018). Doing Business 2019. https://doi.org/10.1596/978-1-4648-1326-9.

10. Lewandowska, A., & Inglot-Brzek, E. (2015). European Integration of Ukraine: the Perspective of Ukrainians and Poles. Barometr Regionalny, 3(41), 17-24.

11. Lammam, Ch., Palacios, M., Ren, F., & Clemens, J. (2015). Comparing Government and Private Sector Compensation in Canada. Fraser Institute. Retrieved from https://www.fraserinstitute.org/sites/default/files/comparing-government-and-private-sector-compensation-in-canada.pdf.

12. Kholiavko, N., Popova, L., Marych, M., Hanzhurenko, I., Koliadenko, S., & Nitsenko, V. (2020). Comprehensive methodological approach to estimating the research component influence on the information economy development. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (4), 192-199. https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-4/192.

 

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6305477
Сьогодні
За місяць
Всього
845
40669
6305477

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Головна UkrCat Архів журналу 2021 Зміст №1 2021 Інституційні та соціально-економічні чинники освітнього тренду в Україні в контексті євроінтеграції