Математичні та s-моделі коливань вантажу під час руху мостового крана

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

С. В. Ракша, д-р техн. наук, проф., orcid.org/0000-0002-4118-1341, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

П. Г. Анофрієв, канд. техн. наук., orcid.org/0000-0001-7997-3523, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. М. Богомаз, канд. фіз.-мат. наук., orcid.org/0000-0001-5913-2671, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. С. ­Куроп’ятник, канд. техн. наук., orcid.org/0000-0001-5581-3883, Дніпровський національний університет залізничного транспорту імені академіка В. Лазаряна, м. Дніпро, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Ефективність досліджень на основі математичних моделей (лінійних, нелінійних), що описують динаміку мостових кранів і коливань вантажу під час перехідних режимів руху, суттєво зростає із застосуванням чисельних методів та імітаційних моделей, що створені інструментами візуального програмування.

Мета. Розробка та оцінка запропонованих імітаційних моделей динаміки мостових кранів.

Методика. На основі відомих математичних моделей розроблені імітаційні моделі коливань системи „мостовий кран (візок) ‒ вантаж на гнучкому підвісі“. Імітаційні моделі створені за допомогою інструментів візуального програмування додатка SIMULINK, що працює під управлінням системи MATLAB. При моделюванні використані компоненти бібліотек Simulink і DSP System Toolbox.

Результати. Розроблені та налагоджені s-моделі коливань вантажу під час пересування мостового крана (візка). Виконано порівняльний аналіз запропонованих моделей.

Наукова новизна. Уперше, за допомогою інструментів візуального програмування SIMULINK, отримано набір імітаційних моделей коливань вантажу під час перехідних режимів руху для лінійної та нелінійної постановок задачі.

Практична значимість. Запропоновані s-моделі дозволяють автоматизувати та візуалізувати дослідження динаміки руху мостових кранів з метою визначення їх раціональних кінематичних і динамічних характеристик. Моделі забезпечені контрольними прикладами розрахунку динамічних режимів руху.

References.

1. Loveikin, V. S. and Romasevych, Yu. O., 2014. Analysis and synthesis of optimal control of the movement of a crane with a direct variation method. Scientific Herald of NULES of Ukraine. Series: Technique and energy of APK, 1961, pp. 129–139.

2. Loveikin, V. S. and Romasevych, Yu. O., 2013. Synthesis of optimal control of crane trolley movement. Part I. Engineering. Collection of Scientific Papers, 11, pp. 21–33.

3. Loveikin, V. S. and Romasevych, Yu. O., 2013. Synthesis of optimal control of crane trolley movement. Part ІІ. Engineering. Collection of Scientific Papers, 12, pp. 22–30.

4. Loveikin, V. S. and Krushelnytskyi, V. V., 2015. Analysis of dynamic models of bridge crane movement at horizontal displacement. Mining, construction, road and melioration machines, 85, pp. 5–13.

5. Franchuk, V. P., Ziborov, K. A., Krivda, V. V. and Fedoriachenko, S. O., 2017. On wheel rolling along the rail regime with longitudinal load. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 3, pp. 62–67.

6. Ziborov, K., Protsiv, V., Fedoriachenko, S. and Ver­ner, I., 2016. On Influence Of Design Parameters Of Mining Rail Transport On Safety Indicators.  Mechanics, Materials Science & Engineering, 2(1), pp. 63‒70.

7. Raksha, S., Kuropiatnyk, O., Anofriev, P., Onopreychuk, D. and Kovalov, I., 2018. Frequency analysis of vehicle drive with cable traction. MATEC Web of Conferences 230, 01010 (2018), DOI: 10.1051/matecconf/201823001010.

8. Chovnyuk, Yu., 2011. Refined dynamic model of the carriage movement with a load on a flexible suspension. Motrol [pdf], 13В, pp. 130137. Available at: <http://agro.icm.edu.pl/agro/element/bwmeta1.element.agro-0e9ad636-4e01-451f-9016-bf48390cbf1a/c/130_motrol13b.pdf> [Accessed 7 February 2018].

9. Loveikin, V. S., Romasevych, Yu. O. and Krushelnytskyi, V. V., 2017. Dynamic analysis of the bridge crane displacement taking into account the mechanical characteristics of the drive motor. Scientific Herald of NULES of Ukraine. Series: Technique and energy of APK, 262, pp. 27–38.

10. Loveikin, V. S. and Romasevych, Yu. O., 2015. Reducing the dynamic load of mechanisms in transient modes. Science and Transport Progress. Bulletin of Dnipropetrovsk National University of Railway Transport, 6(60), pp. 101–109. DOI: 10.15802/stp2015/57031.

 повний текст / full article



Відвідувачі

2876051
Сьогодні
За місяць
Всього
1260
11869
2876051

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Головна UkrCat Архів журналу 2019 Зміст №2 2019 Інформаційні технології, системний аналіз та керування Математичні та s-моделі коливань вантажу під час руху мостового крана