Статті

Трансверсальний характер поліпарадигмального освітнього простору

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

О. М. Старокожко, кандидат педагогічних наук, доцент, доцент кафедри менеджменту та адміністрування, orcid.org/000-0002-7144-7892, Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. В. Крижко, кандидат педагогічних наук, професор, завідувач кафедри менеджменту та адміністрування, orcid.org/000-0002-7144-7892, Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. І. Жигірь, доктор педагогічних наук, професор, декан факультету фізико-математичної, комп’ютерної та технологічної освіти, orcid.org /0000-0002-1501-905X, Бердянський державний педагогічний університет, м. Бердянськ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Дослідження основних трансверсальних характеристик поліпарадигмального освітнього простору.

Методика. Науковий дискурс вітчизняних і зарубіжних науковців щодо обраної проблематики; історіографічний метод континууму наукових концептів освітнього простору; технології рефлексивного аналізу здобутків наукової спільноти та власного досвіду в галузі управління соціальним середовищем і його структурними системами; моделювання процесів трансверсальних зв’язків; методи математичного аналізу для встановлення реальних закономірностей трансверсальної кореляції чи конфліктності концептів поліпарадигмального освітнього середовища.

Результати. Нами встановлено, що трансверсальний характер поліпарадигмального освітнього середовища є його імпліцитною методологією, яка збагачує його новими «композитними» формами. При цьому створюються умови, за яких виникають емерджентні фактори й нові феномени в розвитку освітніх парадигм. Розроблена схема авторської технології аналізу емерджентних зон трансверсальної взаємодії освітніх парадигм. Внутрішня логіка поліпарадигмальності стисло розкрита в авторській схемі трансверсальної взаємодії вітчизняного поліпарадигмального освітнього простору. Визначені змістовні компоненти трансверсальної взаємодії парадигм освітнього простору. Апробація результатів упродовж трьох років здійснюється в освітньому процесі підготовки менеджерів освіти зі спеціальності «Управління навчальним закладом».

Наукова новизна. Уперше запропоновано й запроваджено до наукового вжитку поняття «поліпарадигмальний освітній простір»; визначені чинники дуальної трансверсальної взаємодії освітніх парадигм і розроблена схема трансверсальної взаємодії освітніх парадигм.

Практична значимість. Використання отриманих результатів започатковує науковий дискурс із проблеми методології поліпарадигмальності та трансверсальності освітнього простору. Розроблені технологічні схеми й моделі можуть бути використані в подальших наукових дослідженнях і навчальному процесі з підготовки менеджерів освіти.

References.

1. Horbunova, L. S. (2012). Thinking in the world of plurality: project of transversal mind by V. Welsh. Philosophy of education: scientific journal1-2(11), 92-110.

2. Novikova, O. V. (2008). The problem of the development of creative thinking in the system of Edward de Bono. Retrieved from http://www.disser.com.ua/content/350926.html#download.

3. Cedefop (2008). European Training Thesaurus. Retrieved from http://www.cedefop.europa.eu/EN/Files/3049_en.pdf.

4. Sobol, N. (2016). Transversal skills and abilities in the structure og professional competence of teacher. Bulletin of the National Academy of State Border Guard Service of Ukraine. Series: Pedagogy, (4). Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/UJRN/Vnadped_2016_4_13.

5. Voloshyna, L. O., Leko, B. A., & Kushnir, L. D. (2016). Lateral thinking as an important component of clinical thinking of future doctors. Medychna osvita, (1), 11-14.

6. Dmytryev, S. V., Neverkovych, S. D., Bystrytska, E. V., & Vo­ronyn, D. I. (2014). Semantic space of “alive motions ” in the sphere of language consciousness a s self-conscious of man as a creative personality. World of psychology, (3), 173-186.

7. Starokozhko, O. M. (2017). Strategies of polyparadigmality of educational space. Visnyk Luhanskoho Natsionalnoho Universytetu imeni Tarasa Shevchenka8(313), 223-230.

8. Vitvitska, S. S. (2015). System-synergetic approach to pedagogical training of future masters of education. Professional pedagogical education: system research: monography. In edit. by O. A. Dubaseniuk (Ed.), (pp. 92-108). Zhytomyr: Publ. House ZhDU named after I. Franko, 92-108.

9. Bohdanov, I. T., Kryzhko, V. V., & Lysakov, S. V. (2017). Guidance in education. From idea to eternity: monography. Bohdanov, I. T. (Ed.). Kyiv: Education of Ukraine.

10. Bohdanov, I., Lysakov, S., Nemchenko, S., & Kryzhko, V. (2018). The of guiding in higher education management. Vyshcha osvita Ukrainy, (1), 11-20.

11. Bogdanov, I. T., Lysakov, S. V., & Kryzhko, V. V. (2018). The guidance as a modern frame of management by changes in education. Virtus: Scientific Journal, (24), 56-63.

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6235655
Сьогодні
За місяць
Всього
109
62332
6235655

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна