Статті

Особливості управління міжнародними освітніми проектами між університетами Польщі та України

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

С. В. Руденко, доктор філософських наук, доцент, orcid.org/0000-0001-9069-0989, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, М. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Р. Сапенько, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0002-9663-3640, Зеленогурський університет, м. Зелена-Гура, Польща, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

O. О. Базалук, доктор філософських наук, професор, orcid.org/0000-0002-1623-419X, Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

В. А. Титаренко, кандидат філософських наук, orcid.org/0000-0001-9251-8859, Київський національний університет імені Тараса Шевченка, М. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.; Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Abstract:

Мета. Розкрити особливості управління спільними міжнародними проектами у сфері вищої гуманітарної освіти й наукових досліджень між університетами, а також недержавними науковими та освітніми організаціями України й Польщі. Автори акцентують увагу на: 1) способах рішення проблеми гармонізації управлінських практик у сфері вищої освіти й науки України та Польщі для успішної реалізації спільних наукових і освітніх проектів; 2) адаптації спільних освітніх програм до потреб роботодавців; 3) мовному аспекті реалізації спільних польсько-українських освітніх програм з гуманітарних спеціальностей (особливо за спеціальностями „Філософія“, „Культурологія“, „Політологія“); 4) залученні недержавних освітніх і наукових організацій для реалізації спільних польсько-українських наукових і освітніх проектів.

Методика. Автори використовували метод культурно-історичного аналізу, порівняльний метод, структурно-функціональний метод, а також метод експертної оцінки.

Результати. Запропоновано організувати управління міжнародними польсько-українськими проектами у сфері вищої освіти й наукових досліджень шляхом створення відносно незалежних в управлінському й фінансовому аспектах спільних освітньо-наукових центрів, а також задіяння недержавних наукових і освітніх організацій. Автори виділили й розглянули в управлінні міжнародними проектами чотири основні аспекти, що потребують особливої уваги: 1) неузгодженість управлінських практик (при достатній узгодженості законодавчих норм) України та Польщі у сфері вищої освіти й наукових досліджень у частині реалізації спільних освітніх програм і наукових досліджень; 2) необхідність адаптації спільних освітніх програм до потреб роботодавців без втрати пріоритетів розвитку й переваг класичної університетської освіти; 3) використання в реалізації польсько-українських освітніх програм не тільки англійської як мови навчання, але й комбінації англомовних, україномовних і польськомовних навчальних курсів; 4) залучення недержавних наукових і освітніх організацій як платформ для забезпечення безперервного діалогу з роботодавцями (у разі спільних освітніх програм) і комерціалізації результатів наукових досліджень.

Наукова новизна. Розроблена адаптована до сучасних умов Польщі та України стратегія управління міжнародними освітніми й науковими проектами в галузі гуманітарних наук, що дозволяє підвищити ефективність, конкурентоспроможність гуманітарної освіти й науки, а також використовувати вищу гуманітарну освіту як інструмент розвитку соціального партнерства.

Практична значимість. Використання отриманих результатів в освітній практиці університетів Польщі та України дозволить підвищити якість вищої гуманітарної освіти шляхом її інтернаціоналізації; підвищити конкурентоспроможність спільних польсько-українських освітніх програм і наукових проектів у галузі гуманітарних наук. Також, результати дослідження розкриють і допоможуть скористатися наявними можливостями університетів, недержавних освітніх і наукових організацій як інструментів розвитку соціального партнерства.

References.

1. Rudenko, S., Sobolievskyi, Y. and Tytarenko, V., 2018. Cosmology in the Philosophical Education of Ukraine: History and Modern Condition. Philosophy and Cosmology [e-journal], 20, pp. 128‒138. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/12/.

2. Bazaluk, O., 2018. The Feature Transformations of the Basic Meanings of Greek Paideia in the Educational Theories in the Middle Ages. ΣΧΟΛΗ,12(1), pp. 243‒258.

3. Bazaluk, O. and Nezhyva, О., 2016. Martin Heidegger and Fundamental Ontology. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 38(2 ⁄ 2016): pp. 71‒83.

4. Liashenko, I., 2018. Wilhelm Dilthey: Understanding the Human World. Philosophy and Cosmology [e-journal], 20, pp. 163‒169. DOI: 10.29202/phil-cosm/20/16/.

5. Svyrydenko, D., 2016. Mobility Turn in Contemporary Society as an Educational Challenge. Future Human Image, 3(6), pp. 102‒108.

6. Bazaluk, О., Svyrydenko, D. and Terepyshchyi, S., 2017. Structural-Functional Models of Integration and Reintegration of Ukrainian Educational Landscape. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 5, pp. 163‒168.

7. Ursul, А. and Ursul, Т., 2017. Education and Globalistics. Future Human Image, 7, pp. 136‒153.

8. Bazaluk, O., 2017. Plato’s and Isocrates’ Traditions in the Development of Educational Theories in the History of Culture. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series, 40(2 ⁄ 2017), pp. 5‒18.

9. Isaacs, T., 2014. Critical Agency in Educational Practice: A Modern South African Perspective. Future Human Image, 1(4), pp. 41‒56.

10. Isaacs, T., 2015. Imagining Critical Cosmic Pedagogy nested within Critical Pedagogy. Philosophy and Cosmology, 14, pp. 162‒173.

11. Yuryeva, I., 2011. Internationalisation of higher education in Ukraine [on-line]. Kassel university press, GmbH. Available at <http://www.upress.uni-kassel.de/katalog/abstract.php?978-3-86219-076-8> [Accessed 15 April 2017].

12. Sikorskaya, I., 2016. Higher Education Internationalization in Ukraine: Concerns and Hope. International Higher Education [e-journal], 91(Fall 2017), pp. 10‒12. DOI: 10.6017/ihe.2017.91.10126.

13. Liashenko, I. and Rudenko, S., 2018. The Management Features of the University Preparatory Department. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, 1, pp. 163‒168.

14. Kierunki Studiów 2015‒2016. Coaching I doradztwo filozoficzne. Available at <http://www.wh.uz.zgora.pl/index.php/studia-i-studenci/programy-studiow-ects/kierunki-studiow-2015-2016/225-studia-stacjonarne-i-stopnia/809-coaching-i-doradztwo-filozoficznehttp://www.upress.uni-kassel.de/katalog/abstract.php?978-3-86219-076-8> [Accessed 27 September 2017].

15. Kwiek, M., 2010. Transformacje uniwersytetu. Zmiany instytucjonalneie wolucje polityki edukacyjnej w Europie. Poznań.

 повний текст / full article



Відвідувачі

2051773
Сьогодні
За місяць
Всього
616
22203
2051773

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49000, м. Дніпропетровськ,
пр. К. Маркса, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: 47-45-24
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Ви тут: Головна