Визначення стандарту ринкового аналізу в галузях зі значною часткою державних підприємств

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:


Н. А. Мазаракі, orcid.org/0000-0002-1729-7846, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

А. Г. Герасименко, orcid.org/0000-0003-0313-6942, Київський національний торговельно-економічний університет, м. Київ, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.


повний текст / full article



Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2020, (6): 136 - 141

https://doi.org/10.33271/nvngu/2020-6/136



Abstract:



Мета.
Визначення критеріїв, що детермінуватимуть вибір стандарту ринкового аналізу в галузях зі значною часткою державних підприємств


Методика.
Теоретико-методичним підґрунтям дослідження є компаративний аналіз принципів класифікації й досвіду функціонування підприємств державної форми власності у різних країнах світу, результатів їх ринкового аналізу в межах неокласичного та інституційного стандартів, на підставі яких виокремлено набір критеріїв, що детермінують передумови застосування кожного зі стандартів.

Результати. У роботі обґрунтована неприпустимість повсюдного застосування неокласичного підходу до ринкового аналізу в галузях зі значною часткою державних підприємств. Детерміновано набір критеріїв, що визначають, за яких обставин слід використовувати неокласичний, а за яких – інституційний стандарт ринкового аналізу.


Наукова новизна.
Визначені критерії, що детермінують вибір стандарту ринкового аналізу в галузях зі значною часткою державних підприємств, в числі яких: тип економічної системи; тип державного підприємства; його функціональна залежність від органів влади; структура контролю держави над належними їй активами.


Практична значимість.
Отримані результати, будучи впровадженими в діяльність конкурентного відомства, забезпечать більш коректний ринковий аналіз передумов і практики конкуренції на окремих ринках і в економіці в цілому.


Ключові слова:
підприємство державної форми власності, контроль, ринковий аналіз, стандарт ринкового аналізу, конкуренція

References.


1. VRU, Verkhovna Rada of Ukraine (2001). Ukrainian Law “On the protection of economic competition” No. 2210-III dated 11 Jan. 2001. Retrieved from http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/2210-14.

2. EC, European Commission Council Regulation (2004). On the Control of Concentrations between Undertakings No. 139/2004 dated 20 Jan. 2004 Retrieved from http://ec.europa.eu/competition/mergers/legislation/regulations.html.

3. Bréchet, J.-P., Charreaux, G., Desreumaux, A., & Montmorilon, B. (2015). L’entreprise, son projet, sa gouvernance: éléments d›une vision partenariale. Economies et Sociétés. Série Economie de l’Entreprise, 23(1), 33-65. https://doi.org/10.13140/RG.2.1.2614.5766.

4. Lallemand-Kirche, G., Tixier, C., & Piffaut, H. (2017). The Treatment of State-owned Enterprises in EU Competition Law: New Developments and Future Challenges, Journal of European Competition Law & Practice, 8(5), 295-308, https://doi.org/10.1093/jeclap/lpx016.

5. Šmejkal, V. (2019). Chinese state-owned enterprises and the concept of undertaking under EU competition law. Journal for International and European Law, Economics and Market Integrations, 6(2), 31-51. https://doi.org/10.22598/iele.2019.6.2.2.

6. Kowalski, P., Rabaioli, D., & Vallejo, S. (2017). International Technology Transfer measures in an interconnected world: Lessons and policy implications. OECD Trade Policy Papers, 206, OECD Publishing, Paris. https://doi.org/10.1787/ada51ec0-en.

7. McLaughlin, M. (2019). Defining a State-Owned Enterprise in International Investment Agreements. Foreign Investment Law Journal, 34(3), 595-625. https://doi.org/10.1093/icsidreview/siz011.

8. OECD (2010). State Owned Enterprises and the Principle of Competitive Neutrality: OECD Working Paper DAF/COMP(2009) 37. Retrieved from https://www.oecd.org/daf/competition/46734249.pdf.

9. IMF, International Monetary Fund (2020). Fiscal Monitor: Policies to Support People During the Covid-19 Pandemic. Retrieved from https://www.imf.org/en/Publications/FM/Issues/2020/04/06/fiscal-monitor-april-2020.

10. NARK. The National Assembly of the Republic of Korea (2016). Act on the Management of Public Institutions Act No. 14461, 27 Dec. 2016. Retrieved from https://elaw.klri.re.kr/eng_service/lawView.do?hseq=41210&lang=ENG.

11. Kowalski, P. (2019). State-owned Enterprises and the Trade Wars. Norwegian Institute of International Affairs. Policy Brief, 6. Retrieved from https://www.nupi.no/en/Publications/CRIStin-Pub/State-owned-Enterprises-and-the-Trade-Wars.

12. VRU, Verkhovna Rada of Ukraine (2006). Ukrainian Law “On management of state-owned entities” No.185-V dated 21. Sep. 2006. Retrieved from http://zakon0.rada.gov.ua/laws/show/185-16.

13. VRU, Verkhovna Rada of Ukraine (2003). Commercial Code of Ukraine No.436-IV dated 16 Jan. 2003 Retrieved from http://zakon2.rada.gov.ua/laws/show/436-15/page3.

14. KM, Kyivskyi Metropoliten (2019). Financial plan of MC “Kyivskyi Metropoliten” for 2019. E-portal Kyivaudit. Retrieved from https://kyivaudit.gov.ua/pdf/fp/01_01_19/03328913_5_NFP.pdf.

15. Kyivpastrans (2019a). Financial plan of MC “Kyivpastrans” for 2019. E-portal Kyivaudit. Retrieved from https://kyivaudit.gov.ua/pdf/fp/01_01_19/31725604_5_NFP.pdf.

16. Kyivpastrans (2020). Marks on financial statement of MC “Kyivpastrans” in 2019. Retrieved from https://kpt.kyiv.ua/uploads/u/1/WaUsDsS0jjxHb_cgBCINTRgEi_3c2g_L.pdf.

17. KSSS, Kyiv State Statistic Service (2019). Passenger traffic in 2018. Retrieved from http://kiev.ukrstat.gov.ua/p.php3?c=1016&lang=1.

18. Kyivpastrans (2019b). Report on management of MC “Kyivpastrans” in 2018. Retrieved from https://kpt.kyiv.ua/uploads/u/1/xa7z0tCLJog8faMeZk3VxyIiodbE7Q2B.pdf.

 

Наступні статті з поточного розділу:

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

6227521
Сьогодні
За місяць
Всього
1353
54198
6227521

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Авторам і читачам умови передплати UkrCat Архів журналу 2020 Зміст №6 2020 Визначення стандарту ринкового аналізу в галузях зі значною часткою державних підприємств