Формування дослідницької компетенції в університеті: економічний та управлінський аспекти

Рейтинг користувача:  / 0
ГіршийКращий 

Authors:

А. Ф. Литвин, orcid.org/0000-0003-1400-6510, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

О. М. Новак, orcid.org/0000-0003-3187-1872, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

С. Ю. Лаун, orcid.org/0000-0002-4921-0805, Університет Григорія Сковороди в Переяславі, м. Переяслав, Україна, e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її., e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

 повний текст / full article



Abstract:

Мета. Встановити особливості впливу економічних чинників та управління на формування дослідницької компетенції в університеті як соціальному інституті, а також їх зворотний вплив. А саме, вплив випускників університетів, які мають дослідницьку компетенцію, на соціально-економічний розвиток держави.

Методика. В якості головного методу дослідження автори використали підхід «якісного метасинтезу». Авторами була зроблена метасинтезна робота, а саме досліджена доступна література за заявленої проблеми дослідження, розглянуті існуючі практики, а також їх результати. Для синтезу отриманих результатів дослідження була застосована тематична стратегія кодування, що заснована на виділенні й застосуванні прагматичних і метадискурсних маркерів.

Результати. Автори встановили, що відношення та шляхи формування дослідницької компетенції визначаються державною політикою в галузі освіти. В економічно розвинених державах дослідницька компетенція є одним із ключових маркерів, що розкриває ефективність розвитку відносин між державою та університетом як соціальним інститутом. Держава стимулює розвиток університетських лабораторій і дослідницьких центрів, натомість отримуючи професіоналів-дослідників, які забезпечують соціально-економічний розвиток суспільства.

Наукова новизна. Автори встановили два ключових маркери формування дослідницької компетенції в університетах. Перший, цілеспрямована державна освітня політика. Другий, економічна та управлінська автономія університетів, що дозволяє їм перетворити університетські лабораторії в дослідницькі центри, здатні ефективно вирішувати завдання державного, регіонального та глобального масштабу.

Практична значимість. Отримані результати необхідні для уточнення процесу реформування української системи освіти. Вони адаптують світовий досвід до української реальності та встановлюють ключові маркери розвитку економічних і управлінських відносин між державою та університетом як соціальним інститутом.

References:

1. Gresham, J., & Ambasz, D. (2019). Ukraine – Resume Flagship Report (Vol. 2). Review of the Education Sector in Ukraine: Moving toward Effectiveness, Equity and Efficiency (RESUME3). Washington, D.C.: World Bank Group. Retrieved from http://documents.worldbank.org/curated/en/884261568662566134/Review-of-the-Education-Sector-in-Ukraine-Moving-toward-Effectiveness-Equity-and-Efficiency-RESUME3.

2. World University Rankings 2020 (2019). Times Higher Education. Retrieved from https://www.timeshighereducation.com/student/best-universities/best-universities-world.

3. Możgin, W. (2019). The Condition of a Modern University – Is There a Problem? Future Human Image11, 56-65. https://doi.org/10.29202/fhi/11/6.

4. European qualifications framework (EQF) (2020). Retrieved from https://www.bsu.by/upload/page/172163.pdf.

5. Mooney-Somers, J., & Olsen, A. (2016). Ethical review and qualitative research competence: Guidance for reviewers and applicants. Research Ethics13(3-4), 128-138. https://doi.org/10.1177/1747016116677636.

6. Böttcher, F., & Thiel, F. (2018). Evaluating research-oriented teaching: a new instrument to assess university students’ research competences. Higher Education75, 91-110. https://doi.org/10.1007/s10734-017-0128-y.

7. Lin, Y.-W., & Bazaluk, O. (2020). Using Brain Science Theory to Analyze the Unity between Language Input and Output: Methodology Improvement Substantiation. Psycholinguistics27(1), 195-218. https://doi.org/10.31470/2309-1797-2020-27-1-195-218.

8. Marz, R., Dekker, F. W., Van Schravendijk, C., O’Flynn, S., & Ross, M. T. (2013). Tuning research competences for Bologna three cycles in medicine: report of a MEDINE2 European consensus survey. Perspectives on Medical Education, (2), 181-195. https://doi.org/10.1007/s40037-013-0066-z.

9. Rudenko, S., Bazaluk, O., Tsvykh, V., & Kalmuk, I. (2019). The Role of Philosophical Disciplines in Educational Strategies for Specialist Training in the Field of Public Administration. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 158-163. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-3/22.

10. Medynskii, S., Shandruk, S., & Sovgira, S. (2018). Prospective View of Professional Study of Specialists in Physical Education and Sports in Higher Educational Universities of Ukraine (Based on the American experience). Future Human Image10, 50-61. https://doi.org/10.29202/fhi/10/5.

11. Bazaluk, O. (2019). Plato’s Traditions in Modern Educational Theories. Annals of the University of Craiova – Philosophy Series43(1/2019), 5-20.

12. Terepyshchyi, S., & Khomenko, H. (2019). The Dialectics of Humanism and Pragmatism as a Basis for the Formation of Higher Education Strategy Development. Ukrainian Policymaker5, 98-107. https://doi.org/10.29202/up/5/11.

13. Timashova, V., & Strohanova, H. (2020). The Politics of Education and Its Impact on the Human Exploration of Mars. Philosophy and Cosmology24, 122-130. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/24/12.

14. Enrollment statistics by year 2019–2020 (2020). Massachusetts Institute of Technology. Retrieved from https://registrar.mit.edu/statistics-reports/enrollment-statistics-year.

15. Zhukova, G., & Bulgakova, T. (2019). University Planetariums and Observatories: The Critical Role of Higher Education in Future Studies. Philosophy and Cosmology23, 130-138. https://doi.org/10.29202/phil-cosm/23/12.

16. Khany, R., Aliakbari, M., & Mohammadi, S. (2019). A model of rhetorical markers competence in writing academic research articles: a qualitative meta-synthesis. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education4(1). https://doi.org/10.1186/s40862-018-0064-0.

17. Gough, J. (2019). Developing translation-oriented research competence: what can we learn from professional translators?, The Interpreter and Translator Trainer13(3), 342-359. https://doi.org/10.1080/1750399X.2019.1656404.

18. Kravchenko, S. A. (2018). Generalization of the essence of the definition of «research competence». Young Scientist2(54), 265-268.

19. Novak, O., Levchenko, L., Levchenko, I., & Kostenko, O. (2019). Features of master’s degree programs in Ukraine: formation of administrative competencies. Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu, (3), 158-163. https://doi.org/10.29202/nvngu/2019-1/18.

20. Oleksiyenko, A. (2019). Why Is Governance Research Important for University Reforms in Ukraine? Ukrainian Policymaker4, 27-35. https://doi.org/10.29202/up/4/5.

21. Kathryn, C. Senie (2016). Implementing transfer and articulation: A case study of community colleges and state universities. Community College Journal of Research and Practice40(4), 269-284. https://doi.org/10.1080/10668926.2015.1038667.

22. Burston, Mary A. (2019). The complexities of academic productivity: a case analysis of postdoctoral research productivity in Australian universities. Journal of Further and Higher Educationhttps://doi.org/10.1080/0309877X.2019.1612157.

23. Knyazyan, M., & Mushynska, N. (2019). The formation of translators’ research competence at the universities of ukraine. Journal of Teaching English for Specific and Academic Purposes7(1), 85-94. https://doi.org/10.22190/JTESAP1901085K.

Попередні статті з поточного розділу:

Відвідувачі

3211399
Сьогодні
За місяць
Всього
140
35422
3211399

Гостьова книга

Якщо у вас є питання, побажання або пропозиції, ви можете написати їх у нашій «Гостьовій книзі»

Реєстраційні дані

ISSN (print) 2071-2227,
ISSN (online) 2223-2362.
Журнал зареєстровано у Міністерстві юстиції України.
Реєстраційний номер КВ № 17742-6592ПР від 27.04.2011.

Контакти

49005, м. Дніпро, пр. Д. Яворницького, 19, корп. 3, к. 24 а
Тел.: +38 (056) 746 32 79.
e-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Ви тут: Головна Авторам і читачам UkrCat Архів журналу 2020 Зміст №4 2020 Формування дослідницької компетенції в університеті: економічний та управлінський аспекти