Authors:
Ізет Ібрагімі, orcid.org/0000-0002-8858-0462, Університет «Іса Болетіні», м. Мітровіца, Косово , email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Нуртен Дева, orcid.org/0000-0003-4883-8024, Університет «Іса Болетіні», м. Мітровіца, Косово, email: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Скендер Муколлі, orcid.org/0000-0001-9691-0823, Лабораторія «AHN Груп», м. Приштина, Косово
Naukovyi Visnyk Natsionalnoho Hirnychoho Universytetu. 2021, (3): 025 - 030
https://doi.org/10.33271/nvngu/2021-3/025
Abstract:
Мета. Метою нашого дослідження є аргументація можливості трансформації шлаку із потенційних забруднюючих речовин у новий матеріал для використання його в якості альтернативної сировини для виробництва витратних шарів асфальтобетону для автомобільних доріг.
Методика. Дослідження можливості використання шлаку електропечі у «Ферронікель ФАУНДЕР» засноване на практиці компаній CISRO і «Sumitomo Metals Industri» в Японії, при цьому продукти цього процесу, відповідно до стандартів, EN12697-1:2006, EN12697-23, EN12697-12, EN 12697-27 dhe DD226-26 /2004, використовувалися в якості заповнювачів для виробництва асфальтобетону в «AHN Груп-Косово».
Результати. У даній роботі представлені результати дослідницької програми, пов’язаної з мінімізацією дії забруднення, викликаного звалищем шлаків Fe-Ni у Дренасі, за допомогою валоризації й поліпшення фізико-механічних властивостей шлаку відповідно до методу «інтегрованого сухого гранулювання» та подальшого його використання в якості заповнювача для виробництва асфальтобетону AC11.
Наукова новизна. Лабораторні аналізи проводилися у спеціалізованій лабораторії, і представлені дані отримані шляхом використання приладів і обладнання, необхідних для експериментального дослідження, таким чином, отримані результати являють собою нові дані, представлені у цій роботі.
Практична значимість. На підставі даних досліджень було доведено, що перетворення шлаку Fe-Ni із відходів з високим потенціалом забруднення в наповнювачі, цінні для промисловості, матиме значні результати у плані економіки та екології.
Ключові слова: шлак електропечі, відходи, сухе гранулювання, охорона навколишнього середовища, асфальтове покриття
References.
1. Ibrahimi, I., M. Rizaj, M., & N.Deva, N. (2011). Feronikel Slag Effect In Improvement Characteristics of Surface Layer Asphalet Concrete. Materials Recycling, Silicon Photovoltaic Cells, Boron & Borates, (4), 335-345. http://flogen.com/FraySymposium/paper-4-67.html.
2. Wang, H., Wu, J.-J., Zhu, X., Liao, Q., & Zhao, L. (2016). Energy–environment–economy evaluations of commercial scale systems for blast furnace slag treatment: Dry slag granulation vs. water quenching. Applied Energy, 171, 314-324. https://doi.org/10.1016/j.apenergy.2016.03.079.
3. Ibrahimi, I., Deva, N., Rizaj, M., O’Brien, E. Z., & Kongoli, F. (2017). Impact of the ferronickel slag in improvement of the construction materials properties. Sustainable Industrial Processing Summit SIPS, 7, 205. ISBN: 978-1-987820-73-7.
4. Kara, M., Günay, E., Kavakli, B., Tayfur, S., Eren, K., & Karadag, G. (2004). The Use of Steel Slag in Asphaltic Mixture. Key Engineering Materials, 264-268, 2493-2496. https://doi.org/10.4028/www.scientific.net/kem.264-268.2493.
5. Morfeldt, J., Nijs, W., & Silveira, S. (2015). The impact of climate targets on future steel production – an analysis based on a global energy system model. Journal of Cleaner Production, 103, 469-482. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2014.04.045.
6. Ibrahimi, I., Deva, N., & Mehmeti, S. (2020). Optimalization of the Ferronickel Production Process through Improving Desulfurization Effectiveness. Civil Engineering Journal, 6(5), 907-918. https://doi.org/10.28991/cej-2020-03091516.
7. Jahanshahi, S., & Xie, D. (2012). Current status and future direction of CSIRO’s dry slag granulation process with waste heat recovery. International Congress on the Science and Technology of Steelmaking, 1-3.
8. Wang, G., Russell G., Thompson, R., & Wang, E. (2011). Hot-mix asphalt that contains nickel slag aggregate: Laboratory evaluation of use in highway construction. Transportation research record, 2208(1), 1-8. https://doi.org/10.3141/2208-01.
9. Bell, S., Davis, B., Javaid, A., & Essadiqi, E. (2006). Final Report on Refining Technologies of Steel. Technical Report. No. 2004-21 (CF). Retrieved from https://www.researchgate.net/publication/306293435.