Necessity of management structure optimization of service center of railroad station within the framework of railway tourism on the railways of Ukraine
- Details
- Category: Economy
- Last Updated on Wednesday, 28 November 2012 16:56
- Published on Wednesday, 21 November 2012 11:14
- Hits: 4160
Authors:
A.О. Derhousova, Ukrainian State Academy of Railway Transport, Postgraduate Student, Senior Instructor of the Department «Marketing in transport system», Kharkiv, Ukraine
Annotation:
The results of investigation of necessity of transport enterprise development strategy forming are presented in the modern terms of ménage. Important advantages of railway transport are determined at the modern stage of development of market relations and in the conditions of hard competition at the transport market. The key role of the station complexes in introduction of railway tourism in Ukraine is shown. Importance of providing passengers with additional services and special role of structural subdivision of the station such as a service center is shown. The optimized structure of management of service center is offered on the example of the station Kharkiv-pass. Application of the worked out recommendations will allow the railway transport reach the new stage of competition relations.
References:
1. Ансофф И. Стратегическое управление: пер. с англ. / Ансофф И. – М.: Экономика, 1989. – 520 с.
Аnsoff I. Strategic management: transl. From Eng. / Аnsoff I. – М.: Ekonomika, 1989. – 520 p.
2. Винокуров В.А. Организация стратегического управления на предприятии. / Винокуров В.А. – М.: Центр экономики и маркетинга, 1996. – 458 с.
Vinokurov V.А. Organization of strategic management at an enterprise / Vinokurov V.А. – М.: Tsentr ekonomiki i marketinga, 1996. – 458 p.
3. Виханский О.С. Стратегическое управление / Виханский О.С. – М.: Экономист, 2004. – 296 с.
Vikhanskiy О.S. Strategic management / Vikhanskiy О.S. – М.: Ekonomist, 2004. – 296 p.
4. Герасимчук В.Г. Стратегічне управління підприємством. Графічне моделювання: навч. посібник / Герасимчук В.Г. – К.: КНЕУ, 2000. – 360 с.
Gerasimchuk V.G. Strategic management of an enterprise. Graphics simulation. Tutorial / Gerasim-chuk V.G. – К.: KNEU, 2000. – 360 p.
5. Стратегия предприятия и стратегический менеджмент: учеб. пособие / [Ю.В. Соболев, В.Л. Дикань, А.Г. Дейнека, Л.А. Позднякова] – Харьков: ООО «Олант», 2002. – 416 с.
Enterprise strategy and strategic management / Yu.V. Sobolev, V.L. Dikan, А.G. Deineka, L.А. Pozdniakova. – Kharkov: ООО «Olant», 2002. – 416 p.
6. Тридід О.М. Організаційно-економічний механізм стратегічного розвитку підприємства. / Тридід О.М. – Харків: ХДЕУ, 2002. – 364 с.
Trydid О.М. Management and economic mechanism of strategic development of an enterprise / О.М. Trydid. – Kharkiv: KhDEU, 2002. – 364 p.
7. Шершньова З.Є. Стратегічне управління: підручник / Шершньова З.Є. – К.: КНЕУ, 2004. – 699 с.
Shershneva Z.Ye. Strategic management. Tutorial / Shershneva Z.E. – К.: КNEU, 2004. – 699 p.
8. Аксенов И.М. Маркетинг на объектах транспорта: моногр / Аксенов И.М. – Нежин: ООО «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2006. – 336 с.
Aksenov I.М. Marketing at transport facilities objects. / Aksenov I.М. – Nezhin: ООО «Vidavnytsvo «Aspekt-Poligraf», 2006. – 336 p.
9. Терешкина Н.Е. Формирование стратегии развития малых транспортных предприятий. / Терешкина Н.Е. – К.: Науковий світ, 2005. – 160 с.
Tereshkina N.Ye. Formation of development strategy of small transport enterprises / Tereshkina N.Е. – К.: Naukovyi svit, 2005. – 160 p.
10. Концепція державної програми реформування залізничного транспорту України // Відомості Міністерства транспорту та зв’язку України. – 2006. – №21–22. – С. 74–86.
Concept of state program of reformation of rail transport of Ukraine // Vidomosti Ministerstva transportu tа zviazku Ukrainy. – 2006. – No.21–22. – P. 74–86.
11. Организация туризма: учеб. пособие / [А.П. Дурович, Г.А. Бондаренко, Т.М. Сергеева и др.]; под общ. ред. А.П. Дуровича. – 3-е изд., стер. – Мн.: Новое знание, 2006. – с. 241
Organization of tourism: Tutorial / А.P. Durovich, G.А. Bondarenko, Т.М. Sergeeva et al.; edited by. А.P. Durovich. – 3 issue. – Мn.: Novoe znanie, 2006. – 241 p.
12. Менеджмент туристичної індустрії: Навчальний посібник / [Школа І.М. та ін.] – Чернівці, 2003. – 596 с. Management of tourist industry: Tutorial / [Shkola І.М. et al.] – Chernivtsi, 2003. – 596 p.
2011_05_derhou | |
2012-11-27 309.48 KB 1667 |